Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Vi må finne på no her snart.....men høres litt brutalt ut å "binde" han fast. Kan babyene bevege seg litt? Ser for meg en tvangstrøye, jeg.... Noens om kan fortelle meg hvordan det fungerer, hvor jeg får kjøpt?
Kjempeglad mamma Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Ja, det høres litt makabert ut! På hver side av babysafen er det noen hekter, disse hektes igjen fast i en slags strikk som går under madrassen. Babyen kan fint bevege seg, men altså ikke reise seg eller snu seg. Anbefales virkelig! Tror de koster noen hundrelapper.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Men fungerer den da som dyne? Eller dyne i tillegg? Tenker bare hvis han blir for varm i løpet av natten, så har han ikke mulighet til å sparke av seg dyna...? Hvor får jeg kjøpt babysafe?
Kjempeglad mamma Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 ..... og du får kjøpt dem samme sted som du handler bilsete, vogn, trappegrinder etc, altså velutstyrte babybutikker. Lykke til!
Willy Wonka Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Bør man kjøpe babysafe og ta det i bruk fra dag 1...sånn for sikkerhets skyld? Fra babyen er nyfødt?
Kjempeglad mamma Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Nei, ikke spm dyne, det er en slags pose som du legger babyen i, tenk deg en kjempelang og litt vid trøye som er sydd sammen nede. Den har altså ikke ermer,og babyen har bare pysj under. blir ikke kjempevarmt inni den, i så fall trenger du jo ikke å legge dyna helt opp til haka.
Kjempeglad mamma Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Tror ikke de skal brukes av helt små babyer, nei - fra 5 - 6 måneder og oppover. Har brukt til datteren min siden hun var ca et halvt år.
Mamma til 2 prinser Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Vi hadde ikke babysafe til å begynne med, men etter at nurket ble 1 mnd og vi fant ham igjen nederst i fotenden av senga under dyna ble det babysafe. Fikk bestemor til å sy en, skal man kjøpe i butikken tror jeg de koster rundt 6-700,- kroner. Babysafene er ikke ment for å bruke til dyne for de er ganske tynne så man må bruker dyne i tillegg. Nurket klarte å sparke av seg dynen allikevel, så hos oss var det i hvertfall ingen fare med at han ble varm
båneiverden Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Tror absolutt ikke dette er nødvendig, aldri hørt om det før. Tror ikke du trenger tenke at det er noe man bør gjøre med alle babyer nei! Det høres jo litt voldsomt ut da... Men sikkert et greit hjelpemiddel for de som uroer seg for at babyen snur seg eller åler seg nedover... Her har snuppa alltid sovet greit på ryggen så vi har ikke måttet tenke i de baner.
Kjempeglad mamma Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Kommer selvfølgelig helt an på ungen.Men det er et greit og trygt hjelpemiddel!
Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Alternativ er klyper slik at dynen holder seg der den skal, det kjøpte jeg etter at jeg fant lillegutt med dynen over seg bare noen uker gammel, holdt på å få hjerteattak. Når han oppdaget hvor gøy det er å sparke av seg dynen (er som en sport for ham, dynen går over ham og han får et sånt rampete uttrykk ,-)kjøpte vi babysafe på reflex. Fungerer kjempebra men vi har ikke "bundet" ham fast ennå.
heldigec Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 Vi bruker babysafe på vår 3 mnd gamle datter i tillegg til å stappe dynen nedi mellom sprinklene på siden slik at hun ikke får sparket den av. Babyer sparker ikke av seg dynen fordi det blir for varmt (det gjør de først når de ikke er babyer lenger..og knapt da heller) men fordi de ligger og sparker i søvne eller i våken tilstand. Dermed synes jeg det er bedre å sørge for at det er ganske kjølig på rommet og at de ikke sparker den av seg. Vi brukte også babysafe på forrigemann og jeg anbefaler det pga sikkerhet samt at du unngår dyneavsparking og dertil kald baby. De fleste babyer sover også bedre i babysafe, men viktig å feste den stramt nok slik at de ikke kan surre seg inn i den på noe vis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå