Gå til innhold

hysteri om barneoppdragelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lut lei av alt hysteriet og debatter om barneoppdragelse. Folk har oppdratt barn verden over i hundrevis av år og det har gått fint. Verden har utviklet seg. Hjemme hos oss spiser vi fortsatt kneipp brød uten spelt. Spiller spill som ludo. Er hos sjøl uten å tenke pedagogisk. Og ungene vet at om de oppfører seg riktig riktig ille. Så blir de lagt ove fanget med buksa på knærne og får varma rumpa si

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og hvordan har din verden da utviklet seg?

Skrevet

Skjønner ikke hva du sikter til, jeg mener at det er skapt strøm, maskiner og alt mulig, uten både speltbrød og Nannys på tv Norge. snart vet jo ikke folk hvordan stemmeleie de skal bruke når de snakker til ungene sine

Skrevet

Men ut fra ditt hi virket det ikke som om du hadde gått mye fremover de siste åra. Slår unger, spiser kneipp, spiller ludo. Ikke at de to siste er feil på noen måte, men nyvinninger er det ikke. Kanskje burde du finne andre metoder å straffe ungene på enn fysisk?

Skrevet

jeg mener at den dagen man legger hånd på sine barn har man tapt..

Skrevet

Slår og slår fru blom. Noen dask på rumpa tror jeg er bedre enn de syke teoriene om time out osv. Barn er ikke laget for å sitte rolig. å bli avskåret slik for en tid. 4 minutter for ett barn er noe helt annet enn 4 minutter for oss. Snakke til barn i timesvis om rett og galt er ikke alltid like riktig. det tenker her og nå og på en helt annen måte enn oss voksne. Spør du ett barn " hvorfor gjorde du det" skjønner det ingenting. Det vet ikke hvorfor det ville slå. De bare følte for det der og da. Da er det bedre å si "hva skjedde". Da får du ett konkret svar. utifra slike svar gir jeg straff. Ris gir jeg kun ved tilfeller der barna med vilje og viten har gjort noe veldig stygt. Da er det over fort og gæli. Mye bedre enn de stakkars nabobarna som får husarrest i flere dager på rad og må sitte inne

Skrevet

gjør det ingenting med deg npr du slår barna dine?

jeg får en forferdelig følelse når jeg leser det du skriver.

grusomt at barn må oppleve foreldre som deg.

Skrevet

kan du gi ett eksempel på en ting du mener barna dine har gjort som fortjente å bli slått av mamman sin?

Skrevet

jo klart det ikke er noe god følelse. Men jeg har mine teorier om barneoppdragelse du har dine. sist jeg ga yngstemann ris. Lo han bare.mer hardhendt er jeg ikke. Da jeg ett dask som svei. Den som gråt mest etterpå var nok meg

Skrevet

jeg er for å istedenfor å slå barna sine tar man fra de det de setter mest pris på, som f.eks playstation eller lignende.. jeg ville aldri slått mitt barn..

Skrevet

Ja det kan jeg gjøre. min sønn ba om penger til piano timer og dro hver onsdag på øvelse. han sa at læreren ville ha betaling per gang. etter tre måneder med 450 kroner i uken, viste det seg at han hadde lurt oss. Han hadde ikke gått på en eneste time og pengene hadde han brukt opp på snop og andre ting. Da fikk han ris på blanke messingen

Skrevet

Haha, når du sender sånne beløp med et BARN! uten å ha avtalt med mottager fortjener du å tape pengene. (og kanskje litt ris selv..) Det var ikke spesielt lurt av deg.

Skrevet

hvor gammel er gutten?

og hvordan foregår det når barna får" ris på blanke messingen?"

og du er klar over at det er straffbart å slå barna sine eller?

Skrevet

barnet får en konsekvens for hva det har gjort uten å måtte føle frykt og redsel for omsorgspersonene sine.

og det er ikke straffbart.

Skrevet

vis du gråter når du slår barna dine skjønner du jo at det er galt å gjøre det.

hvorfor i all verden sparer du dere ikke alle for den elendigheten der??

Skrevet

gutten er ikke så gammel som du tror.Hallo- er ikke pedo heller. Dessuten var det far som tok han fatt da. Fet foregår på den måten at vi går inn på kontoret, legger de over fanget, trekker ned buksene og dasker rumpen. Var det noe mer du ville vite

Skrevet

Det er iike straffbart å gi noen dask

det er straffbart å slå

Skrevet

ja men hvis det bare er et lite dask, hvorfor kaller du det straff da? det må da vært vondt for barnet hvis det skal være straff?? ergo det er å slå...

Skrevet

vis gutten er så liten som du gir uttrykk for, syntes jeg det er vanvittig at du sender med så mye penger uten en avtale med mottaker. takk dere selv, og IKKE slå barna for dumheter dere har gjort selv!!!!

Skrevet

Lenamoren; et lite dask kan være vel så ydmykende som skikkelig juling. Det er noe av det som er farligst med å slå barn...Ydmykelsen altså.

Skrevet

likevel.. den dagen man legger hånd på sinebarn har man tapt slaget.

Skrevet

Det finnes ikke noe feil med ludo (riktig pedagogisk for småtter det;) )kneip er vel heller ikke noe galt i.

Men fysisk avstraffelse, det er vi vel langt over nå, er vi ikke? Om du ikke tar til deg all informasjon om skader hos barn pga det, burde du i alle fall ta hensyn til landets lover.

Man kan og argumentere med at det var normalt før. Men ja, det var det, og da oppfattet barnet det og som normalt. Barn i dag vet at dette er unormalt, det er forbudt. De blir da også pålagt en byrde i å holde dette skjult, og å få vite at noe er galt med deres familie. Ikke umulig at dette er mer skadelig enn nedverdigelsen med fysisk avstraffelse og smerten ved det.

Men mest sannsynlig er dette bare tull for å skape nok en krangletråd;)

Skrevet

Det går helt fint å ikke være hysterisk uten å denge ungene hver gang man selv har gjort en feil. Som å sende masse penger med barn, du snakker om naivitet.

Hvis frykt er en følelse som du synes det er ok at ungene dine har, så foreslår jeg at du fortsetter å legge dem over knærne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...