McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 De som heller velger å jobbe i butikk eller lignende.. Av de som er såpass gamle da at de har hatt mulighet til å ta høyere utdanning.. Bare lurer litt.. =)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Ehhh nei?? Hvorfor skulle jeg det? Om folk har 0 utdanning eller har gått skoler i mangevis av år bryr meg et visst sted..
gerd Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Nei. Det er ulikt hva folk ønsker å jobbe med eller "bruke seg til". Det finnes folk med høyere utdanning som er stokk idiot og folk uten utdanning som er veldig smarte. Jeg ser ned på folk som er stokk idiot - uavhengig av utdanning.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 nei, jeg forstår de godt jeg.. kommer sikker til å bli en sånn "gammel" dame i butikk/bhg selv jeg ser det ut som..
BettyBoob Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 nei - men tenker jo generelt at det er greit å ha litt ambisjoner. Men hver sin lyst, bryr meg ikke!
Kjærlighet <3 Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Nei, nå har ikke jeg høyere utdanning selv da. Men tenker på å ta det etterhvert så tar studiekompetansen nå... Har fagbrav fra før.. Er da mange uten høyere utdanning, kan da ikke se ned på dem for det.. Hva med elektrikere, bilmekanikere, flymekanikere, rørlegere, snekkre, osv dem har ikke høyere utdanning.... Kun fagbrev........ Hjelpepleiere, legesekretærer, tannlegesekretærere...ingen har høyere utdanning......
Monajenten Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Ja. Men det er kun hvis de er lavere enn meg, noe folk generelt ikke er;)
katlinka Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Nei.. da måtte jeg sett ned på en mengde mennesker og det ville jo blitt uutholdelig å leve med alle disse "mindreverdige" rundt meg...
☆Monkey Business☆ Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Ehhh......hva med de som faktisk VIL jobbe i butikk da? Sånn som meg selv.....
OsloMor Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 NEI!!! Sånne overfladiske og påtatt "snobbbete" folk er det verste jeg vet! Samme F... hva folk gjør for pengene sine, så lenge de trives og har det fint:-)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Vel,jeg er snart 32 år,har ingen høyere utdannelse OG jobber i butikk! He-he...;-) Ble gravid da jeg var 17 år ,og har deretter måttet jobbe for å tjene penger til å forsørge barnet jeg var alenemor for fra han var 1 år til han var 7 . Så nei,jeg ser ikke ned på de! ;-)
mølle Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Hvorfor skulle noen se ned på de som ikke har høyere utdanning? Men du som skriver at du kanskje blir en sånn "gammel" som kommer til å jobbe i butikk eller bhg, så trenger man høyere utdannelse for å jobbe i harnehage altså.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 Nei, det gjør jeg ikke. Men jeg blir litt oppgitt dersom folk hopper av utdanning bare fordi de ikke gidder.
Summer-girl&Luna-boys Skrevet 23. september 2007 #16 Skrevet 23. september 2007 Nei overhodet ikke. Selv har jeg en lavere høyere utdanning - og er av de minst skolerte på jobb og i området vi bor i. Føler dessverre ofte at folk ser litt ned på meg, har også en lavere jobb og jobber litt redusert. De jeg ser mest ned på, blir vel derfor de som har høyere utdanning men som ser ned på meg som ikke har så høy utdanning som de selv, hehe...............
M@mm@ til mine barn Skrevet 23. september 2007 #18 Skrevet 23. september 2007 Nei, men jeg ser ned på folk som ser ned på folk, om du skjønner.
rosa og en blå Skrevet 23. september 2007 #19 Skrevet 23. september 2007 ja, ikke eg da, for eg har bare et "lusent" fagbrev. men når eg var vaksekjerring. (rengjørings arbeider på fint) VET eg at somme av mine "venninner" ikke likte at eg gjorde sånt mens de gjekk på høgskole.. men det de ikke viste var at eg fikk 5600kr på å jobbe i 18 tima.. (fikk fast lønn og eg gjorde jobben fortere, og ja skikkelig) då de etter mange år fikk vite det, fikk pipa en annen lyd..
Gjest Skrevet 23. september 2007 #20 Skrevet 23. september 2007 Nei,, jeg ser derimot ned på folk som er så latterlige at de ikke forstår at mennesker har forskjellige interesser. Håper på å få meg en god utdannelse til slutt selv, MEN jeg forstår godt at noen trives med å jobbe i butikk for eks, der får de helt ok lønn, har ikke noe studielån, ofte mer tid til barna o.l. Hjelper ikke å ha høy utdannelse hvis man er en idiot, noe jeg synes man er hvis man dømmer folk etter utdannelse.
*dum&deiLig*™ Skrevet 23. september 2007 #21 Skrevet 23. september 2007 Hvor skulle vi kjøpt mat, klær og Reimadresser hvis alle hadde høy utdannelse og store ambisjoner? ;-p
lenej :o) Skrevet 23. september 2007 #22 Skrevet 23. september 2007 nei. men tenker litt rart om de som er f.eks 30 år, å ikke et eneste fullført skoleår siden grunnskolen da.. dem som ikke gidder en dritt, å aldri klarer å fullføre det de starter på, og lever på trygd, å jobber litt, når de gidder, drikker som bare juling, og huser småjenter, bare for de får røyk og øl der.. ja, for tenk, slike finnes her i norge...
rosa og en blå Skrevet 23. september 2007 #24 Skrevet 23. september 2007 ja, du nevner noen som eg respekterer høyt og som sliter med livet sitt og vil ofte ikke leve lenger.. men slike folk treng altso verda ikke? faen men nå vart eg så provosert, for du miner om div mobbere vi har måttet taklet.
Frk. Vable Skrevet 23. september 2007 #25 Skrevet 23. september 2007 I utgangspunktet ikke... men tenker nok litt sånn som 2cool2be4gotten. Selv har jeg 2 årig videregående, 2 års læretid, og snart 10 års jobberfaring. Har en stilling som egentlig krever høyskole utdanning, men pga. min erfaring, så har jeg altså jobben. Hvis andre jeg jobber med ser ned på meg pga. det, så gjerne det!! Ikke halvparten av de har mine "brede" erfaring likevel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå