Gå til innhold

hva er dette egentlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er litt over 15 uker, og har kjent en bevegelse nede på høyre side en ukes tid nå, hver dag.... men jeg kjenner det KUN på den samme siden på høyre side... er dette babyen eller burde det da ha vært over alt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg det er nok babyen du kjenner får sånn har jeg nemlig hatt det en stund er i uke 16+2 og kjente det tilig detter som sakt mitt andre barn så jeg vet jo hvordan beveglser fra barnet skal være , kos deg i tiden fremover den blir meget fin

Skrevet

hmm men BARE på den ene siden??? jeg har ingen fra før så jeg vet ikke hva jeg skal kjenne. men det varer noen sekunder av gangen, og det føles ut som noen kiler meg svakt inni magen, av og til kjenner jeg det beveger seg litt bortover...

Skrevet

Når jeg var 16+0 kunne jeg tydelig kjenne "kilinger" i magen, og det var ingen tvil om det måtte være den lille. Kunne kjenne det på høyre side og i midten av magen, men aldri helt til venstre. Nå er jeg 17+4 og kjenner kraftigere spark og romstering i magen. Kjenner det på venstre side også nå, men svakere synes jeg. Jeg har tenkt dette sikkert har noe med morkakens plassering. Men mulig jeg er helt på vidda.... alene er du iallefall ikke! =)

Skrevet

Jeg kjente også bare nede på ene siden først. Har litt med hvor morkaken ligger også. :)

Er nok helt normalt. Etter hvert vil du nok kjenne mere over hele. :)

Skrevet

dytter i håp om enda litt mer hjelp:)

Skrevet

bare enda litt fler erfaringer.. beklager at jeg spurte!

Skrevet

Hei! ofte er det slik at babyen finner et favoritt-sted i livmoren din, og det kan være derfor du kjenner det så mye på den ene siden! Jeg er gravid med nr tre, og har alltid kjent mest på høyre side med alle tre. Da jeg var hos JM i uke 17 skulle hun lytte etter hjertelyden, og jeg fortalte at jeg mente barnet lå på høyre siden. det stemte og hjertelyden kom med en gang! da pratet JM om at det ofte er slik at babyen finner et sted som det ligger mest, og at det ikke er noe svar på hvorfor det er slik. Kanskje det er som med oss som alltid ligger på høyre eller venstre side a senga? Eller at man ikke får sove på feks magen? ikke godt å vite.... Men hos meg har det vært slik iallfall! Og litt lengre ut i sv.skapet har bevegelsene fordelt seg litt mer i magen, men ofte har magen vært helt skjev fordi babyen presser på høyre side... Blir spennende å se om det er slik denne gangen også, er i uke 22 nå! Lykke til videre, tror nok ikke du skal bekymre deg iallfall:-)

Skrevet

oj det hørtes egentlig ganske logisk ut:) jeg liker faktisk å ligge på høyre side jeg også:) men det blir spennende å se på fredag om legen finne hjertelyden på høyreside:) tusen takk for ett langt å fint svar.. lykke til deg også. takk til andre også for gode svar:) skal prøve å slappe av, selv om man har tusen tanker i hodet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...