Gå til innhold

far min kommer ikke i bryllupet mitt :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi gifter oss om noen uker og nå viser det seg at enkelte i min slekt har store problemer om at far min kommer, pga hans fortid.

de vil ikke komme hvis han kommer. broren min kunne garantere at det blir bråk utpå kvelden med alkohol innabords og far min tilstede.

snakte nettopp med far min ang det og han ville ikke komme hvis det skulle være sånn. han ville ikke være det som lagde/var grunn til at det kan bli bråk.

stakkars, jeg vil jo gjerne ha ham der. men vil ikke ha bråk heller.

har sagt at det er veldig egoistisk av dem som ikke vil komme pga han, er jo oss de skal feire. og det skal jo komme en god del gjester så de kommer nok til å klare å unngå ham. så jeg forstår ikke problemet derres.

hørte det i stemmen at han var ganske lei seg når jeg sa det. stakkars.

at folk skal være så teite. la fortid være fortid vel.

men greit nok med at de slekningene ikke kommer, men vil gjerne ha broren min der og han går heller ikke sammen med far. og det er broren min som kan garantere at det blir bråk.

broren min skal ha en sentral rolle i bryllupet og så han må komme.

sa til far at han kunne jo komme men evnt trekke seg tilbake når kakene er servert og festen begynner. men det fristet ikke sa han.

han skal og betale all alkohol til bryllupe, så er utrolig kipt å legge ut så mye penger, så får han ikke noe igjen for det. er ikke han som skal føre meg til alteret heller, det er stefaren min som skal.

har alltid hatt et godt forhold til far, jeg er veldig glad i ham uansett hans fortid. han vil alltid være min far sånn er det bare.

men nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. alle følelsene går i spinn her nå.

kommer han så kan det bli bråk, kommer han ikke så tror jeg det og vil ødelegge litt av dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir det bråk pga. at din far drikker? Eller din bror? For da kan vel den av de som lager problemer holde seg unna alkohol?? Synd at det blir sånn i familier... er enig i at det er dere som brudepar de skal feire, ikke lage problemer seg imellom...

Skrevet

hmmmmm vanskelig. Men jeg tror at ingen skulle fått bestemme noe i mitt bryllup som jeg ikke var komfortabel med. Det virker som at du vil ha farne din der og broren din må da faktisk ta hensyn til dine ønsker og oppføre seg som en voksen verdig. Bråk?? Høres jo ut som en gjeng med drittunger.

Skrevet

dette er ikke et vanskelig valg, det er faren din det er snakk om jo ..... La de andre la vær å komme, klart du skal ha faren din der, gjør du noe annet så tror jeg du kommer til å angre på det i ettertid...

Unnskyld at jeg spør,men hvorfor skal stefaren din føre deg fram??

Må bare si at vi droppet hele bryllupet vi pga andre folk, forskjellige religioner, alkoholikere etc etc i familien og reiste til Seychellene og giftet oss.... har ikke angret en dag:) Men det er meg da...

Skrevet

Moren min nektet å komme om onkelen min kom i dåpen til vesla..

Hadde sååå dårlig samv når jeg prøvde å ro vekk det men hvem som ble invitert til dåpen når jeg snakket med den snille tanta mi i tlf...(er så gla i hu..har alltid vært snill mot meg)

Følte jeg ikke kunne invitere onkelen min... for ville gjerne ha mamma i dåpen..

Skrevet

Hei, bare ett spm. blir det bråk uansett om din far kommer eller ikke, eller blir det kun bråk hvis det er alkohol i bildet? Synd om ikke faren din kommer i bryllupet ditt da, uansett fortid.

Skrevet

Da syntes jeg broren din kan gå hjem til kakene. Tydligvis han som har et problem og det er jo han som lover bråk.

Skrevet

ÅÅ! Er så jævli irriternde at ikke folk kan respektere andres bryllup, dåp, etc. Har vært borti lignende selv. Ikke så alvorlig, da, men med hvem som blir invitert i dåp osv.. Hvorfor kan ikke folk bare ligge pittelite lavt av og til og respektere andres ønsker? Det er 1 dag det er snakk om... Familien din burde holdt godt kjeft og latet som alt er greit for din og mannen din sin del!!!

Kanskje det hjelper å gråte litt i tlf til folk??

Skrevet

Nå aner jeg ikke hvorfor broren din er så forbanna på faren sin, men handler det om mishandling så forstår jeg at han ikke vil ha han der.

Vis ikke så hadde jeg invitert han å heller bedt bror om å respektere at dette er ditt bryllup å at du ønsker din far der.

Kan jeg spørre om hvorfor din far ikke skal følge deg opp kirkegulvet? Forstod det sånn at dere hadde et godt forhold siden du ønsker han i bryllupet.

Skrevet

Dette hørtes vanskelig ut, ja. Men for meg hadde det vært viktig at faren min hadde vært i bryllupet mitt , i hvert fall. De nærmeste er jo viktigst. Jeg tror du angrer hvis han ikke kommer. Hvorfor skal han ikke føre deg til alteret, forresten?

Jeg syns de andre heller får trekke seg hvis faren din kommer, hvis det skal være så vanskelig. Og det at broren din sier at det garantert blir bråk hvis faren din kommer, er barnslig. Da er det nesten som om han legger opp til det. Det er jo og din tilkommende mann som skal være i sentrum for bryllupet, og da får de andre legge stridsøksen ned så lenge bryllupsfesten varer. Men igjen; det viktigste for meg i et bryllup er at de nærmeste er til stede.

Jeg håper dette ordner seg!

Skrevet

blir muligens bråk hvis bror min og evnt de slektingene det gjelder drikker. faren min oppfører seg bra han når han drikker. ikke noe problemer der, men det er de andre.

Skrevet

er det en mulighet å ikke servere alkohol etter maten da? trist uansett, men kjenner jo ikke historien. Håper du får en flott dag!!

Skrevet

Da syns jeg i hvert fall faren din skal komme. I ytterste konsekvens: alkoholfritt bryllup?

Skrevet

For en utrolig vanskelig situasjon.

Men jeg må ærlig si at så lenge dette ikke har med mishandling å gjøre, så er det INGEN andre enn brudeparet som skal få bestemme hvem som kommer og ikke kommer.

Hvis du ønsker faren din der, så skal han komme.

De som evt. har problemer med det bør virkelig skjerpe seg, ellers er det de som kan la være å komme.

Skikkelig dårlig gjort og respektløst å komme med sånne trusler, at om den og den kommer, så kommer ikke jeg. Da hadde jeg sagt: Nei vel, så la være å komme da!

Skrevet

Syns bare dette er skikkelig trist jeg... Jeg hadde ikke klart å gjøre pappa`n min lei seg..... Uansett. Syns da heller at broren din bør trekke seg unna, det er han som lager bråk om saken, tross alt...

Det er din dag, ditt bryllup, deg det skal handle om! Ikke la noen andre få ødelegge dagen din.

Skrevet

blir bare bråk hvis far min kommer.

Skrevet

er ikke bare broren min som kan komme til å lage bråk. er noen brødre av ¨mor og som har noe mot far.

mor har prøvd å prate med de det gjelder før, ang komfirmasjonen til lillebroren min i fjor. da var det noen som ikke kom pga far.

Skrevet

vi har ett godt forhold ja, men han har ikke hvert en farsfigur for meg. i forhold til min stefar.mor og far ble skilt når jeg var 7år nå er jeg 22. vi hadde bare litt kontakt fram til jeg gikk på vidregående, men når jeg flyttet nærmere han når jeg var 18 så fikk vi mer kontakt og nå prates vi ofte på tlf, reist på turer sammen ol. (men bor langt fra hverandre nå ca 3t å reise med buss)

han har og en tendens til å droppe ut i siste liten. han har sagt i over 1år nå at han skal komme på besøk, han har 2barnebarn her som han ikke har sett. så hvem vet, muligens han kan droppe ut på selve bryllups dagen og men tviler på at det skjer, men mulighetene er der.

derfor har jeg valgt stefaren min til å føre meg opp til alters.

Skrevet

dette her er utrolig barnslig gjort av broren din, og ikke minst egoistisk av han. skjønner egentlig ikke at du tviler på hva du skal gjøre. skjønner at du er glad i broen din og, men som sagt utrolig egoistisk av han. han tenker ikke særlig mye på hva DU vil. tydligvis klarer han heller ikke å kontrolere seg hvis det blir bråk pga han. mangel på respekt er det broren din har! beklager hvis jeg er litt "hard" men synes broren din kan reise et viss sted og brødrene til din mor hvis det var slik det var. synes synd på faren din. stakkar. han må føles veldig lite verdsatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...