Gå til innhold

Noen spm ang permisjon..

MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har jobbet så lite at pappaen ikke har krav på fedrekvote denne gangen, da faller de 6 ukene helt vekk, ikke sant?

Og dersom jeg begynner på permisjon i uke 3 (skal ha 100% lønn), og tar ut 5 uker ferie i permisjonstiden, så er jeg ferdig med permisjon i uke 46? (Permisjonsuker: 38 + 5 uker ferie)

Og når jeg har termin en lørdag, så er første permisjonsdagen lørdagen 3 uker før? (Har termin 9. feb, begynner i permison 19 jan)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei...

Er du sikker på dette, du har jo tydeligvis jobbet nok til å få permisjonspenger, og da må du jo ha jobbet 6 av de siste 10 mnd før termin...men likevel mener du pappen ikke har krav på permisjon???

Jeg vet jo ikke så mye om det, men syns bare det hørtes rart ut...

ja det stemmer det, når du har termin 9 februar, så er det lørdag 19 jan som er din første dag i permisjon, eller din siste arbeids dag er fredag 18 januar..

Jeg var vel ikke mye til hjelp her, men jeg bare kommer ikke over det at du mener faren ikke har rett på permisjon...

Skrevet

jo, jeg har jobbet nok til at jeg får permisjonspenger, men jeg har ikke jobbet mer enn 35 % stilling, og mor må jobbe 50% eller mer for at far skal få de 6 ukene med fedrekvote... Kjipt, men sant. Vi har heller ikke råd til at han kan ta noen av mine uker, siden jeg jobber i butikk og har 55 kr mindre enn han i timen... Har litt dårlig samvittighet for at han ikke får være hjemme med småtass, men vi har ikke mye valg.

Skrevet

Slik jeg forstår det så tror jeg du misforstår litt jeg..

dersom mor har jobbet under 50% stilling så kan du søke om å få hans 6 uker ... det vil si at du dermed får 44 uker + ferie.. jeg har selv 27% stilling og søkte om å få sambo sine 6 uker men jeg fikk dem ikke fordi jeg har jobbet så mye ekstra at lønnen min tilsier at eg har jobbet i høyere stilling. Men dersom du har jobbet 35% stilling så ser eg ikke noe grunn for at du ikke skal få hans uker.. og da får du jo tilsammen være hjemme i 49 uker... det er jo bra...

hør med Nav du, men er rimelig sikker på at jeg har rett her :D

Skrevet

DET HØRES BRA UT! ops caps lock :P Skal ta å sjekke med nav ja, selv om det er lettere sagt enn gjort :P 49 uker hjemme med nurket hadde vært toppers :) Eller for min del blir det i så fall 44 med nurket da, og så 3 uker før termin, og 2 uker over termin før jeg føder:D

Skrevet

so-xited é poppeklar ;-P :Du hadde rett :)

fra nav.no:

Dersom mor har opparbeidet seg rett til foreldrepenger i en stilling lavere enn 50 prosent, overføres ukene med fedrekvote til henne.

HURRA!!

Skrevet

JIPPIIIII!!!!!

d e bra jeg kunne spre litt glede i dag :D he he... vi vil jo ha så mye tid sammen med den lille som mulig, er dumt at pappaen ikke får dem men er jo MYE bedre at du får disse ukene enn at de bare faller bort D :D

så i teorien får du faktisk nesten et helt år hjemme du nå med 100% og det er jo herlig :D :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...