JPG2011 Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg sliter sånn med bekkenet. Til tider så har jeg veldig vondt for å gå. Når skal man bruke krykker for å avlaste, er det når man ikke greier å gå uten hjelp av de, eller er det før for å avlaste? Mener å ha lest det ett eller annet sted, at man skal bruke de for å avlaste bekkenet? Og hva med bekkenbelte, hvor får jeg tak i det? Legen min snakket om det.
strekkmerketrollet Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 jeg bruker krykker... Bruker de bare når jeg ikke klarer å gå uten, da jeg HATER å gå med krykker! Men det er sikkert smart å bruke de av og til for å avlaste =) Jeg lånte mine på hjelpemiddelsentralen her i kommuna. Bekkenbeltet mitt kjøpte jeg hos fysioterapauten min... Du kan sikkert ringe å høre med en fysio nær deg om de har =) Betalte 350kr for mitt.
TrultemorM2Småtrulter+2012 :) Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Dette lurer jeg oxo veldig på. I dette svangerskapet begynte jeg nemlig å kjenne bekkensmerter allerede i uke 4, og har stadig smerter som gjør at jeg sliter med å gå. Og jeg er bare syv uker på vei nå...Forrige uke hadde jeg tre dager jeg (nesten) ikke klarte å gå p.g.a. bekkenløsningen. Burde jeg da fått anskaffet et par krykker? Hvor får/kjøper man i så fall krykker? Veldig usikker på dette her... Skal jeg gå rundt på krykker innimellom for å avlaste bekkenet, så kommer jeg nok til å føle meg som en dum sjukling og en klumsete, uattraktiv bolle! Er ikke bare bare med bekkenløsning, altså.... Ønsker deg lykke til videre, Aminah! -og alle andre med samme problemer
☆Monica80♥ღSiriღ♥ Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Ta kontakt med hjelpemiddelsentralen er du bor Dem har krykker både til salg og utleie, og du trenger ikke rekvisisjon Vet at her i sarp skulle dem ha 25 kr uka i leie, og selger for 300 mener jeg det var Har krykker selv som jeg bruker til avlastning når jeg vet jeg skal gå mye en dag, hjelper veldig det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå