Gå til innhold

Bekkenløsning-krykker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter sånn med bekkenet. Til tider så har jeg veldig vondt for å gå. Når skal man bruke krykker for å avlaste, er det når man ikke greier å gå uten hjelp av de, eller er det før for å avlaste? Mener å ha lest det ett eller annet sted, at man skal bruke de for å avlaste bekkenet?

Og hva med bekkenbelte, hvor får jeg tak i det? Legen min snakket om det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker krykker... Bruker de bare når jeg ikke klarer å gå uten, da jeg HATER å gå med krykker! Men det er sikkert smart å bruke de av og til for å avlaste =) Jeg lånte mine på hjelpemiddelsentralen her i kommuna.

Bekkenbeltet mitt kjøpte jeg hos fysioterapauten min... Du kan sikkert ringe å høre med en fysio nær deg om de har =) Betalte 350kr for mitt.

Skrevet

Dette lurer jeg oxo veldig på.

I dette svangerskapet begynte jeg nemlig å kjenne bekkensmerter allerede i uke 4, og har stadig smerter som gjør at jeg sliter med å gå. Og jeg er bare syv uker på vei nå...Forrige uke hadde jeg tre dager jeg (nesten) ikke klarte å gå p.g.a. bekkenløsningen.

Burde jeg da fått anskaffet et par krykker? Hvor får/kjøper man i så fall krykker?

Veldig usikker på dette her... Skal jeg gå rundt på krykker innimellom for å avlaste bekkenet, så kommer jeg nok til å føle meg som en dum sjukling og en klumsete, uattraktiv bolle!

Er ikke bare bare med bekkenløsning, altså....

Ønsker deg lykke til videre, Aminah! -og alle andre med samme problemer :)

Skrevet

Ta kontakt med hjelpemiddelsentralen er du bor :) Dem har krykker både til salg og utleie, og du trenger ikke rekvisisjon :) Vet at her i sarp skulle dem ha 25 kr uka i leie, og selger for 300 mener jeg det var :) Har krykker selv som jeg bruker til avlastning når jeg vet jeg skal gå mye en dag, hjelper veldig det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...