Gå til innhold

Hvor mye har dere gått opp?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes jeg har gått opp veldig mye.. Er 30+2 og har gått opp 20 kg,har ikke noe problemer i det hele tatt,går ên times turer ca 3-5 dgr i uken. Fikk beskjed av jordmor at jeg måtte huske at jeg ikke spiste for to.. Ble nesten litt fornærmet,men er det helt ekstremt det at jeg har gått opp så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er dette første svangerskapet ditt??Er jo mye da,men noen legger jo på ser mer enn andre, med min første la jeg på meg 19 kg,andremann la jeg på meg 12 kg,Tredjemann la jeg på meg 17 kg.Nå er jeg 29 uker på vei og har bare lagt på meg 5 kg.Er ikke så mye en kan styre tror jeg,det er kroppen som gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 30+2 i dag og har bare gått opp 4 kg..med førstemann gikk jeg opp 20kg! og det var mye synes jeg...

hadde 10 kg igjen da jeg ble gravid med nr 2.....

 

kommer jo ann på hvor mye du veide før du ble gravid om du var slank eller kraftig også?

min jm sa aldri at jeg hadde gått opp mye selv om jeg synes 20kg var litt vel mye for meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iallefall lagt på meg 10 kg og er 30 uker på vei så mer blir det nok ja...Det er veldig individuellt hva vi legger på oss, noen legger på seg mye andre nesten ingenting. Selv om du har lagt på deg 20 kg så er du jo som du selv sier aktiv og trener flere ganger i uka. Fokuser på at du er i god form og klarer å trene flere ganger i uka, det er vel så viktig det som å gå opp minst mulig av et svangerskap. Har du et godt treningsgrunnlag kommer du deg lettere etter fødselen og kiloene går nok vekk igjen hvis du er instillt på det:-) Jeg har vært veldig aktiv på treningsfronten helt frem til jeg ble gravid, fda sa det stopp. Først var jeg kvalm og svimmel i 3 mnd, så fikk jeg svangerskaps- isjiias og har vært delvis treningsufør frem til den siste mnd. Nå klarer jeg å trene på treningsapparat hjemme noen timer hver uke, og etter bare fire uker er det utrolig hvor formen har kommet seg... så stå på videre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 27 uker på vei, var veldig redd jeg skulle legge på meg MYE.. for jeg tok av meg 18 kg for et år siden,men i begynnelsen tok jeg av meg et par kilo,)selv om jeg ikke har vært noe kvalm eller hatt noen andre symtomer på at jeg er gravid)men sist hadde jeg lagt på meg 3 igjen, så er glad så lenge det holder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ved siste svangerskapskontroll var jeg 25+2, hadde da gått opp 3,5 kilo. Har litt å gå på, så det er greit om det holder seg slik! ;)Babyen er uansett stor og sterk, så det er ingen fare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trente veldig mye før jeg ble gravid,6 dager i uka 1-2 timer pr dag.. Men ble det ble brått slutt da ryggen svikta like etter at jeg ble gravid! Skal til legen idag,og jeg gruer meg virklig! Vil ikke opp på vekta.. Synes det er virkelig pinlig,men er det egentlig noen måte¨å "slanke" seg på under graviditeten? Spise sunt,gjør for såvidt det,litt utskeielser oftere enn før! Men er ikke det lov da? Dette er førstemann.. Gleder meg vilt da,uansett vekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28+5 og har lagt på meg 3 kg. Var forberedt på at jeg kom til å legge på meg en del, men jeg vet ikke hvor kiloene blir av... Håper bare den lille har det bra der inne :) Jeg spiser jo godt også og går ikke sulten.. Men men, de kommer vel etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 10,5 kg er 30 uker i morgen:)

forige gang gikk jeg opp 24 kg,men det er ikke noe jeg har gjort forskjellig i forhold til forige gang...

så jeg tror man bare må la det gå sin gang:)hehe

legen/jordmor har ikke sagt noe og sa heller ikke noe i forige svangerskap i forhold til vektøkningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30+3 og gått opp 14 kg. Ikke helt fornøyd med det. Forrige gang gikk jeg opp 25 kg, men da satt jeg på rompa å spiste sjokolade. Denne gangen har jeg vært mer bevist. Trente en del og hadde gått ned 7 kg før jeg ble gravid. Sluttet med trening og er i lite fysisk aktivitet nå pga bekkenet, men spiser helt vanlig. Litt frustrerende. Men, men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 27, gått opp 6 kg. Er helt normal i utgangspunktet og tror dette er greit. Dette med vekt kommer jo helt ann på hvor stor man er før man blir gravid. Er man undervektig er det bare fint og bra og få på noen "lager". Er man overvektig er jo lagrene der fra før og man trenger kanskje ikke gå opp noe i det hele tatt. Det viktigste er at babyen har det bra der inne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, er 26+5 og har gåt opp ca. 8-9 kg. Er litt artig å sammenligne med forrige svangerskap (for 6 år siden), og foreløpig er det ganske likt. Den gangen gikk jeg opp totalt 13,5 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, førstegangs her, lagt på meg 10 kilo ved 30+1...

Av dem jeg kjenner som har vært gjennom et svangerskap, er det store variasjoner i vektøkning. Så lenge du beveger deg og ikke har noe problemer, ville jeg ikke bekymret meg så veldig mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 28+1 og er gått ned 8kg.

Gikk mye ned i mitt tredje svangerskap også.

Men gikk opp i mine to første.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal legge bort tanken rundt slanking! Selv om du er vant til å trene og holde kroppen slank, er det jo helt naturlig at man legger på seg i et svangerskap. I mitt første svangerskap gikk jeg opp 12 kg, og de forsvant rimelig fort etter fødselen når jeg begynte å amme. Tror at stort sett trenger man de kiloene man legger på seg (så sant man har et sunt kosthold under svangerskapet, og kiloene ikke skyldes unødvendig inntak av føde). Mye skyldes jo at man får mer vann i kroppen også. Vent heller med slankingen til etter fødselen. Kanskje kiloene forsvinner av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man har litt forskjellig annlegg for å legge på seg uansett kosthold og trim - noen legger på seg lettere enn andre uten noen spesiell grunn.

Jeg kjenner flere som har gått opp 30 kg i løpet av svangerskapet. Noen sliter litt med å ta det av igjen, mens noen mistet det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 + 5 og har lagt på meg 3 kg. Men jenta vokser fint likevel. Hadde litt å ta av før jeg ble gravid så jeg kan alltids tære litt på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg har gått opp mellom 8 og 10 kilo, men det pussige er at det vises ikke spesielt godt på meg, og heller har jeg ikke stor mage. Har igjen 10 uker i morgen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...