Patetica fåkksi Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Er det vanlig at en baby paa 11 dager sjeler litt innimellom?
plutseligbolle Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Min gjorde det i alle fall. Hun gjør det enda faktisk av og til (5 mnd), men i begynnelsen gjorde hun det mye. Tror jeg har lest et sted at det vanlig, for øynene har liksom ikke samkjørt seg enda. (Eller noe i den duren).
*betty* Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Vesla vår gjorde også det. Tror det er helt vanlig. Hun sjeler ikke nå lenger ) Har sikkert noe med å gjøre at synet ikke er helt utviklet.
VinterSol+2 Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 jada! det tar litt tid før øynene "fester" seg. det er helt vanlig og akkurat som det skal være!
mamman te Vetle og Alma Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 jada, dette er kjempevanlig! Nesten alle babyer sjeler når de er nyfødte:)
plutseligbolle Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Men forresten, er det flere som har baby som sjeler (litt) når den er 5 mnd? Noen som har snakka med HS om dette? Er alltid så mye jeg skal si, og så lite tid...(Hos HS altså)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 De har bare ikke helt lært å samkjøre øynene hele tiden enda, og noen ganger glir de ut til sjeling.. Ett god tips er bare å legge hånda forran øynene ett øyeblikk så tilbake stiller øynene seg til vanlig posisjon igjen. Det er nok ikke noe farlig uansett om du "korrigerer" det med denne metoden eller lar det være.. =)
Kaja_07 Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 I starten er det helt vanlig ja. Men jeg spurte HS på 5 mnd kontrollen fordi gutten vår sjeler enda. Hun sa at de ikke skulle gjøre det lengre. Ville vi skulle ta en test på han hjemme og si ifra hvordan det gikk (men har ikke helt fått det til.). Testen går ut på at en sitter med ungen på fanget, en annen sitter med ansiktet mot barnet og holder et stearinlys i hånden. Det må være mørkt i rommet sånn at barnets fokus er på stearinlyset. Deretter skal den som holder ungen holde en hånd forand det ene øynet til barnet.. slipp det etter litt. Hvis begge øynene fokuserer med en gang på lyset, så er det bra. Dersom ikke, skal vi si ifra til HS så blir han sendt til øyenlege...
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 24. september 2007 #9 Skrevet 24. september 2007 At babyer skjeler er ikke noe å bry seg om. Men har gått til ortoptist( øyelege som er spes. på skjeling) med gutten min siden han var 8 mnd. HUn sier at man skal ikke se skjeling etter 6 mnd. Nå skal det sies at jeg ser ikke at han skjeler, og nå har han blitt behandlet med lapp i 2 år... Skal derfor dit om en mnd med mini som er 5 mnd nå, for det er jo tydelig at jeg ikke klarer å vurdere om det er skjeling- så det får ekspeten gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå