Gå til innhold

Baby som sjeler?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at en baby paa 11 dager sjeler litt innimellom?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gjorde det i alle fall. Hun gjør det enda faktisk av og til (5 mnd), men i begynnelsen gjorde hun det mye. Tror jeg har lest et sted at det vanlig, for øynene har liksom ikke samkjørt seg enda. (Eller noe i den duren).

Skrevet

Vesla vår gjorde også det. Tror det er helt vanlig. Hun sjeler ikke nå lenger :o) Har sikkert noe med å gjøre at synet ikke er helt utviklet.

Skrevet

jada! det tar litt tid før øynene "fester" seg.

 

det er helt vanlig og akkurat som det skal være!

 

:)

Skrevet

jada, dette er kjempevanlig! Nesten alle babyer sjeler når de er nyfødte:)

Skrevet

Men forresten, er det flere som har baby som sjeler (litt) når den er 5 mnd? Noen som har snakka med HS om dette? Er alltid så mye jeg skal si, og så lite tid...(Hos HS altså)

Skrevet

De har bare ikke helt lært å samkjøre øynene hele tiden enda, og noen ganger glir de ut til sjeling.. Ett god tips er bare å legge hånda forran øynene ett øyeblikk så tilbake stiller øynene seg til vanlig posisjon igjen. Det er nok ikke noe farlig uansett om du "korrigerer" det med denne metoden eller lar det være.. =)

Skrevet

 

I starten er det helt vanlig ja. Men jeg spurte HS på 5 mnd kontrollen fordi gutten vår sjeler enda. Hun sa at de ikke skulle gjøre det lengre. Ville vi skulle ta en test på han hjemme og si ifra hvordan det gikk (men har ikke helt fått det til.). Testen går ut på at en sitter med ungen på fanget, en annen sitter med ansiktet mot barnet og holder et stearinlys i hånden. Det må være mørkt i rommet sånn at barnets fokus er på stearinlyset. Deretter skal den som holder ungen holde en hånd forand det ene øynet til barnet.. slipp det etter litt. Hvis begge øynene fokuserer med en gang på lyset, så er det bra. Dersom ikke, skal vi si ifra til HS så blir han sendt til øyenlege...

Skrevet

At babyer skjeler er ikke noe å bry seg om. Men har gått til ortoptist( øyelege som er spes. på skjeling) med gutten min siden han var 8 mnd. HUn sier at man skal ikke se skjeling etter 6 mnd. Nå skal det sies at jeg ser ikke at han skjeler, og nå har han blitt behandlet med lapp i 2 år... Skal derfor dit om en mnd med mini som er 5 mnd nå, for det er jo tydelig at jeg ikke klarer å vurdere om det er skjeling- så det får ekspeten gjøre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...