handygirl Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg har en sønn på nesten 4 uker. Periodevis gulper han mye, men somoftest går det greit. Når han gråter hjelper det alltid å amme han, men vil ikke overmate han heller - kanskje derfor han gråter??! Umulig for meg å vite hvor mye melk han får i seg. Betyr det at det er "fullt" når han gulper? Legger godt på seg da, så han får vel nok mat... Hva mener dere om hvor ofte de skal/kan ammes?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Selvregulering helt klart!
Gjest Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Amme når de vil, ikke etter klokken. Mini og hadde en periode på den alderen hvor han gulpet etter han hadde spist litt, men ville ha mer melk etterpå likevel.
Kondis som en murstein Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Jeg mener de skal selvregulere, ikke ha faste tider når de er så små... Det kommer ut igjen om de får for mye.
Yara Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Det trenger ikke å være fult fordi om han gulper altså. Det kan bare være melk som kommer opp med en rap feks:) Akkurat dette spurte jeg helsesøster om, og det var svaret jeg fikk. Lykke til! PS. Puppen er super både som næring og trøst når de er så små. Det er jo ingenting i verden som gjør de mere trygge enn puppen.
FrøkenSprøken Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Selvfølgelig amming etter behov! Du spiser da ikke etter klokka du heller? Men hvis han gulper mye, og roer seg når han får mat kan det være at han har refluks.
ALIICE Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Fikk beskjed om å amme mini når han ville ha. Så derfor ble det amming her ca 1 gang i timen de første ukene.(på dagtid da, han sov greit på natta). Var det noen som sa at amming var lettvint? Syntes det var helt pyton...
Marolla Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 K fikk pupp hele tiden i begynnelsen. Det er først nå at hun går 3 timer mellom hver gang
olla Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Til å begynne med når de vil. Men: dersom det etter hvert blir problemer med å sove på natta, om de våkner hele tida, så har jeg hørt helsesøster si at da kan det være greit å begynne med hver 3. time, selvfølgelig ikke helt slavisk, men for det meste. Da kan det hjelpe på¨at de sover mer regelmessig på nettene.Bare et tips!!
Plutselig_gravid Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Jeg ammet hver 3 time. Merket på gråten om han var sulten eller bare ville ha kos. Og han var som oftest sulten hver 3 time. Og da drakk han i en 20-30 min. De 30 min var helt herlige:o) Da båndet vi! Ble han sulten før, fikk han selvfølgelig pupp, men det skjedde sjelden. Jeg ville ikke bruke puppen min som smokk:o) Sikkert mange som er i mot den måten å gjøre det på men kan garantere at han ikke led noen nød!) Et par venninner av meg gjorde ikke noe annet enn å amme. Bebisene hang i puppen og drakk liksom 5 min så skulle de ikke ha mer, så var det på puppen igjen 20 min senere og sånn var det døgnet rundt. De sleit seg helt ut og hatet å amme.
Yara Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 Jeg mener puppen er til like mye som kos jeg da når de er 4 uker. Så for min del var det ett fett om hun var sulten eller ville ha kos på den tiden. Puppen fikk hun uansett:) Når man er 4 uker er man helt fersk i verden. Puppen er trygg og gjenkjennbar. Derfor mener jeg de skal få pupp så ofte de vil på når de er så små. Jeg elsker forresten å amme, selv om jeg ammer myyyye i perioder. Ammer forsåvidt ganske mye enda å jeg da, og nå er hun ett år.
rosa og en blå Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 amme når barnet ber om det.. tenk om du er kjempe sulten etter en arbeidsdag, men så må du vente i 3 timer til.. eg kan amme kvar time lenge, for så at det går 5 timer til neste gang. husk at det er noe som heter økedager.. og med somme skjer dette ofte. og man får ikke økt melkeproduksjonen ved å "nekte" babyn mat. vet hva du mener om hva du skal gjøre når han gulper ol.. for det sliter eg med selv.. men eg bare gir mer om han ber om det. friske barn regulerer stort sett det selv.
*Rutletutt* Skrevet 23. september 2007 #15 Skrevet 23. september 2007 Har også en gulpe-baby her, men henne ammer jeg når hun vil ha - har aldri gått etter klokken. Hun er 8 uker.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #16 Skrevet 23. september 2007 Jeg kommer ikke til å sitte med puppen ute hele dagen hvertfall.
La Perla Skrevet 24. september 2007 #17 Skrevet 24. september 2007 Selvregulering! Forresten, den "kosesugingen" som mange så kraftig prøver å unngå, er også bra og har som hensikt å øke produksjonen. De sa de til meg på sykehuset da jeg hadde født mitt tredje barn, for fram til da hadde jeg også trodd at hvis de bare skulle suge for kosens skyld og liksom bare småsutte på puppen, kunne man bare ta barnet bort.
*Rutletutt* Skrevet 24. september 2007 #18 Skrevet 24. september 2007 Nei, det gjør jeg ikke heller;o) Hun vil ha mat stort sett til samme tider hver dag, men jeg har aldri skjekket klokken for å si det sånn...
handygirl Skrevet 24. september 2007 Forfatter #19 Skrevet 24. september 2007 Jeg vil heller ikke brukes som smokk, men venter nødvendigvis ikke 3 timer til neste måltid. Gutten vår vil ikke mates så lenge om gangen, så da blir det kanskje lenge å vente 3 timer. De dagene han gulper mye, skriker han ofte litt mer også. Han roer seg ved puppen og jeg lurer på om jeg da skal la han få så ofte og mye mat som han vil eller om jeg bare gjør vondt verre (?)
juniorsen Skrevet 24. september 2007 #20 Skrevet 24. september 2007 Hva for noe gjør du verre da mener du?
handygirl Skrevet 25. september 2007 Forfatter #22 Skrevet 25. september 2007 Om han får vondt i magen og gulper pga for mye melk, blir det da verre om jeg bare gir han enda mer melk? Noen sier det og andre sier at "alt" tilpasser seg selv..
*betty*spaghetti* Skrevet 25. september 2007 #23 Skrevet 25. september 2007 Jeg ammet heletiden den første tiden! Og uansett så ble det vær tredje time etter vært for det regulerte hun selv:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå