Gå til innhold

Spørsmål angående brødskiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan man begynne?

Hva slags brød?

Hva ha på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter babyen er 6 mnd.

Samme det egentlig, helst ikke loff da ;-) Vi har gitt kornbrød (Spleisebrød), men noen babyer klarer ikke svelge kornbitene så da er kanskje kneip eller noe slik bra.

Leverpostei, makrell i tomat, smøroster, fruktmos ol i første omgang, s kan du prøve med skinke, ost ol etterhvert.

Skrevet

Best å ikke ta helt ferskt brød, la det gjerne være fra dagen før, så er det lettere for barnet å tygge (blir ikke så deigete) :-)

Skrevet

Takk for svar, Alva :o)

Du er alltid så koselig og svarer så bra :o)

Skrevet

Takk for det :-) Er enig med hun over også, bruk gjerne et brød som er 1-2 dager gammelt. Et tips til å la babyen venne seg til smaken av brød er å la den selv holde skalker og skorper og tygge på dem, under oppsyn da.

Skrevet

Jeg begynte da tulla var 6 mnd. Men fikk "streng" beskjed fra helsesøstera om å holde meg til ett pålegg en stund før jeg begynte å variere siden dette er nytt for barnet. Hun anbefalte leverpostei på det sterkeste siden den er full av jern. Hun ba meg holde henne unna smøreoster, prim og ellers pålegg som har kumelk i seg til hun blir 1 år.

Skrevet

Har bebisene deres fått tenner, eller gir dere brød likevel?

Mi har ikke fått noen tenner enda men hun liker ikke middag, så jeg syns det hadde vært greit å ha noe å variere med i tillegg til grøten.

Skrevet

Jeg begynte så smått når han var 6,5 måned men jeg så etterpå at det var anbefalt å begynne mellom 7 og 10 måneder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...