..... Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Jeg skal flytte fra barnefaren, og har da tenkt å flytte 35 mil; kan han nekte meg dette? Og hva får jeg i bidrag hvis han ikke har inntekt?
Renate77 ♥med gutt og jente♥ Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Ja han kan nekte til han blir blå i ansiktet, men kommer ingen vei med det ) Du får det du skal ha i bidrag (aner ikke hvor mye det er på). Staten betaler det til deg, og han må betale det tilbake til staten når han begynner å tjene penger.
strekkmerketrollet Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 satsen til staten er desverre ganske lav... tror venninda mi får noe å 900kr i mnd.. I tillegg får hun dobbel barnetrygd (970,- gange 2)
inakvad Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Men du bør jo gjøre det på en ryddig måte. Han kan jo også kreve hovedomsorgen og hvis du bare stikker, vil jeg tro at han har mer å gå på. Så lenge han ikke er i jobb, er det sikkert ikke noe problem. Og det er egentlig vanskelig å komme med noe konkret råd siden du sier så lite om situasjonen. Tenkte det bare kunne være lurt å tenke på det hvis du ikke allerede har gjort det.
Birthen Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Dere må også dele på barnets reiseutgifter når han/hun skal besøke faren. Kan bli dyrt...
..... Skrevet 23. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2007 Problemet er at han vil betale minst mulig i bidrag, og sier at hvis han må betale mer enn 500 kr per barn (har snart 2) vil han enten nekte meg å flytte, eller kreve 50 % omsorg eller slutte å jobbe (altså ikke ha inntekt). Han er egentlig ikke interessert i å ha noe særlig omsorg for de,men vil gjøre alt han kan for at han skal betale minst mulig bidrag ;-( Så jeg lurer på hvilke rettigheter han faktisk har?
inakvad Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 ta kontakt med et familievernkontor eller trygdekontor (heter det det lenger?) for å gjøre dette på en mest mulig skikkelig måte. Tror du bør prøve å få dette så ryddig som mulig slik at ingenting kommer tilbake på deg. Han kan uansett ikke nekte å betale bidrag - det er lovpålagt.
strekkmerketrollet Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 herregud for en idiot! (unnskyld meg alså...) Hvor gammel er han? 500,- pr barn? HAH! Ja ta deg en tur på nav og forklar dem situasjonen. Da får du svart på hvitt hva du har rett på =) Men der er en lov om dette med flytting... For han skal betale utifra hvor mye samvær han har med barna. Og viss han har lite samvær med barna pga at DU flyttet vekk, så går det faktisk ut over deg... Det er ikke så altfor lenge siden denne loven tredte i kraft.. Gjikk utover mamma, som plutselig fikk mindre barnebidrag for min bror, selv om det er 15 år siden vi flyttet :-s Aner ikke hvor mye det er snakk om da sånn %-vis.
..... Skrevet 23. september 2007 Forfatter #9 Skrevet 23. september 2007 Han er 26 og veldig umoden:-( Det som bekymrer meg er jo om jeg krever mer enn 500 kr per barn om han da faktisk kan nekte meg å flytte! Off,er ikke lett dette!
strekkmerketrollet Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Han kan ikke stoppe deg i å flytte =) Har han en inntekt så SKAL han betale bidrag ut i fra en viss % av lønna! Ferdig med det =) Viss han selv tror at han kommer til å sitte igjen med mer penger i løpet av en mnd viss han lar vere å jobbe... jaja... synd for han , da er han dum da!
Brummeline3barnsmor Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 hvis dere har delt omsorg, kan han nekte deg å flytte tror jeg...dessuten må dere dele på reiseutgifter når barna skal ha samvær med pappaen
zadine Skrevet 24. september 2007 #12 Skrevet 24. september 2007 Trodde at så lenge man hadde barn sammen, så måtte man til familevernkontoret og få mekling for å få fastsatt fordelingen og bidraget. ta uansett kontakt med NAV og hør med dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå