Gå til innhold

Forslag??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har det gående hver kveld....hun står opp og står opp, romstrerer mest inne på rommet sitt, slår av og på lyset, klatrer, skravler og titter ut til oss. Hun er stuptrøtt, gnir seg i øynene, småsutrer, og etter en halvtime til time slokner hun...

Vi går rolig inn og legger ned uten og prate for mye, sier god natt og går ut igjen.....Vi har nok vært litt bortskjemte med at hun sovnet av seg selv etter nattasangen inntil hun klarte og klatre ut av sprinkelsenga. Nå sover hun i juniorseng og vi blir litt rådville. Særlig fordi vi snart får nummer to. hun er forresten snart 2 år.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som å lese om meg selv for noen mnd siden. Ventet barn og gav gutten min stor seng slik at babyen kunne få sprinkelsengen.

Vi holdt på med dette i 6mnd. Har hørt om den som klarer tilvenning fra liten til stor seng på 2 dager, men dette hendte ikke oss. I 6mnd gikk vi frem og tilbake - la i sengen, mens den aktive krabaten hoppet ut. Noen ganger sto han i døråpningen, andre ganger var lekene kjempe spennende. Noen ganger var han så stille, men andre ganger var det full fest inne på soverommet hans.

Jeg fikk i råd og lese den samme boken hver kveld,slik at man barnet ikke ligger i sengen og tenker og tenker på den nye historien.

Dette hjalp noe. Anbefaler God natt,Albert Åberg. Det hjelper også å si til barnet at man skal hjelpe dem til å sovne. Da sitter man på sengekanten i mørket. Når barnet vil opp hjelper vi med å legge han/hun igjen. Min sønn ville opp flere ganger den første kvelden, men jeg gav meg ikke. Etter 4 dager brukte han 10min på å sovne - og ikke lenger 1,5timer. Det var vel denne rutinen som reddet oss til slutt. Man sitter i begynnelse helt oppe ved puten for så å sitte ved fotenden etter noen dager. Om min sønn når står opp sier jeg at "om du ikke legger deg fint så kommer mamma og sitter på sengekanten". Noen ganger vil han det, mens andre ganger vi han ikke. Uansett så sovner han etter den "trusselen". Barn trenger hjelp til å finne søvnen.

Skrevet

Tusen takk for svar! I kveld begynner jeg med denne prosedyren du har beskrevet og håper det fungerer her også:)

Takk igjen!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...