Gjest Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Hvordan går det med jenta i barnehagen? =)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Hei ) Husket at hun skulle begynne du da?? Så koselig ) Dert går faktisk over all forventning nå. Hun virker å trives bedre og bedre... Jeg hadde jo mine bange anelser når hun skulle begynne.... såpass stor og fått lagt til seg rimelig mange nykker ) Det ser ut til å være en bra ting for henne det. Hun trenger absolutt litt lek og sosialisering med andre barn. Det har jo vært litt for lite av det frem til nå.... alle (nesten) barn på hennes alder har jo gått i barnehage lenge... Eneste jeg kan si at kan være et lite problem er at hun er på småbarnsavdelingen, og der blir hun veldig "stor" og har lite felles med de fleste andre barna der. Hun leker ikke noe særlig med dem (tror jeg) men når de er ute så er de jo sammen med barna fra den stor avdelingen også, så da har hun funnet sine. Jeg er pga dette litt redd for at hun skal komme "litt i mellom" disse to gruppene, og kanskje føle at hun ikke helt hører hjemme noen av stedene....men dette er nok mest en bekymret hønemors tanker...hehe... Tror de er obs på dette i b.hagen og hele tiden vurderer om det er hensiktsmessig å flytte henne ) (det er trangt om plassen i den store avdelingen også) Ellers virker alt som sagt å gå bra. Hun vinker stort sett fornøyd til meg når jeg går fra henne...... og gleder seg veldig til at bestemor skal komme å hente... ( Vi er borskjemt med en kjempesnill(!!) svigermor som henter henne hver dag hun er der, da får hun kortere dager, og fortsatt mulighet til å kose seg litt sammen med bestemor)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 BTW... GRATULERER MED SEIER I DAG......hehe... (du var litt sånn "light supporter" for Brann, ikke sant??) Ser ut som det går riktig vei i år )
Gjest Skrevet 25. september 2007 #4 Skrevet 25. september 2007 Kom ikke på denne før nå :-) Flott at hun trives da! Kommer nok til å få det veldig gøy der fremover. Er ikke hun for stor for småbarnsavdeling da? Jeg trodde hun var eldre enn min eldste og han blir 3 år i desember. Han begynte på stor avdeling i august, og er det yngste der. Mange store, tøffe typer på 4-5 å bryne seg på... :-/ Heia Brann, ja ;-)
Gjest Skrevet 25. september 2007 #5 Skrevet 25. september 2007 Hehe... jammen flaks for akkurat nå er jeg og kaffekoppen(arghh... glemte å hente den...må løpe når jeg har postet dette...hehe...) på plass her.... Ja, jeg mener hun er litt stor til småbarnsavdelingen. Hun ble tre år i august. De er heldigvis oppmerksom på dette i b.hagen også, og de har begynt å ta henne med på turer ol når de store skal det. Hun blir direkte sur og snurt om hun må være inne å synge sanger med de små, mens de store er i skogen og klatrer i trær ) Jeg ønsker jo at hun også skal få noen mest mulig tid med de tøffe guttene å bryne seg på.... ;o) Tror de plasserte henne på småbarnsavdelingen fra starten litt fordi hun var ny, og de visste at hun var litt...tja... tilbakeholden. Ville vel at hun skulle få føle seg litt frem med de mindre som kanskje ikke var så "voldsomme".... Nå tror jeg derimot at dette kanskje var litt feil taktikk, for som sagt så tror jeg hun trives best med litt utfordringer... Jeg vet de har hatt det opp på møter, og at de løpende vurderer om hun skal flyttes, men så lenge de er flinke til å ta henne med, og legge opp hennes dager så hun får fine dager der så er det i grunnen greit også.... ) Din lille blir en skikkelig liten tøffing han nå da..? Fint for lillebror å ha noen å strekke seg etter etterhvert også... ) Blir du hjemmeværende litt lenger denne gangen også eller? Mener å huske at du var hjemme et år ekstra eller noe..??.. De kan si hva de vil om sosialisering, men jeg tror i alle fall ikke jenta vår har hatt vondt av å være såpass lenge hjemme. Jeg ser jo nå at hun (om dog etter litt mer tid) tilpasser seg barnehage, andre barn og andre retningslinjer like bra som de andre barna der.....
Gjest Skrevet 25. september 2007 #6 Skrevet 25. september 2007 Tror nok helt klart at hun fort tar igjen de andre, og tror også at de snart ser at hun heller må få være på stor avdeling. Hos oss flyttet alle som er født i 2004 over til ny avdeling nå i høst. Gutten min har blitt ganske tøff nå, ja.. :-/ Merker at han plukker opp væremåte og språk av disse "tøffingene". Men heldigvis har han tid til å kose med mamma når han kommer hjem. Minstemann er 8 mnd nå, og en skikkelig klartemus. Reiser seg opp og går langs bordet. Mye tidligere enn broren var.... Hektiske tider =) Jeg blir hjemme med han til neste august. Da er han 19 mnd, og jeg håper veldig på plass i samme barnehage som broren går i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå