Gå til innhold

Noen gode råd???trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

min datter på 1.5 år begynte i barnehage i august og har vært syk til og fra siden , er endelig frisk, men siden ho da ahr vært syk så har ho også vært oppe om nettene og sovet dårlig, fått melk på natta eller inn i min seng, og ho kan våkne flere ganger om natta, jeg er da alene mor og jeg har prøvd alt mulig, og til og med grine metoden men d er bare det at ho vil ikke roe seg meg noen ting når jeg går inn til ho, for å si natta, ho bare griner, verken sutten hjelper eller om jeg synger for ho heller, hjelper kun av og til med melka eller når jeg tar ho inn i min seng, men til og med da kan ho tulle, eller når ho får melka kan ho drikke den oxo våkne igjen.. ho kan våkne en del ganger på kvelden oxo.. sover 1 gang i barnehagen og legger seg 6- halv 7 fordi da er ho så trøtt....

er d noe som har noen ideer til hva jeg kan gjøre, fordi jeg har ikke enrgi til å ta grine figthen med ho om natta, skal jo være opplagt på skolen oxo og er alenemamma, så ingen å dele d med...

håper d er noen som kan hjelpe eller komme med råd, er helt fysisk og psykisk utslitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff. Ikke lett det det, spesielt når man er alene om alt.

Beste rådet er å ta fighten en gang du/ dere har noen dager fri.. Så slipper du være så peist neste dag. Og med fighten mener jeg... Bestem deg for hvordan du vil kvelden og natta skal være. I den alderen skal de lett sove hele natta gjennom. Så begynner du en fastlagt dag og kjører på.

Når hun våkner og gråter, gå inn, stryk på henne, la henne roe seg, så går du ut, før hun sovner. Når hun så begynner igjen, venter du litt lengre, går inn, stryker på henne, roer henne og så ut. Kortere tid inne. Så fortsetter du. Lengre mellom hver gang du går inn, kortere tid inne. Til slutt går du bare inn, legger henne ned, går ut.

Dette gjør du også på natta, men da helt uten lys på, ikke lyd, bare litt stryking og så ut..

Etter min erfaring (gjort dette med begge mine) så vil det etter noen kvelder/ netter gå seg til og de sover lengre og lengre og til slutt hele natta..

Er ikke proff altså, så dette er amatør råd fra en med- mamma:)

Ville også vurdert å endre på sovetidene hennes. Kan være at det er for lite eller mye på dagen. Da ville du kunne holde henne oppe til i sju åtte tiden og dermed ville natta bli lengre og kanskje søvnen også.

Lykke til:) Og husk: Vær konsekvent!!!! En glipp så er alt ødelagt!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...