2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 lille gutt vi har fra før har bursdag 30 nov,+ at han begynner i barnehagen den 1 nov. å vi har jo termin 25,(blir sikkert før me tanke på keisersnitt) å svigerforelder å tante. mener at alle sammen skal komme oppover, for å treffe nye babyen å feire bursdag tillille gutt. Vi snakka om dette for noen måner siden, men de gir seg ikke, ble faktisk litt smår snurt i dag når jeg sa at jeg vet ikke når de får komme me tanke på fødselen å formen osv. De ville bestille biletter så fort som murlig,Men jeg vill helst ha meg,mannen, å lille gutt.for oss selv, for å bli kjennt med den nye lille tassen. . Men folk blir snurte å sure.. Er det bare jeg som kjenner at jeg snart koker over. Jeg synes da de kan komme 14-3 uker etter fødselen. Me tanke på at vi vil helst bli kjennt først (før andre tar sin del av kaka) + at dettar sin tid å komme seg etter en fødsel. Åhh..
line_n & sara Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 du er ikke urimelig! hadde valgt det samma selv! ikke få dårlig samvittighet for dette!
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 23. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2007 Nei ekk helt enkel heller.. Føler meg som den tosken nekter dem å se barnebarnet liskom, er jo ikke det jeg gjør.De får jo se han, bare ikke de første ukene. VIll jo helst bare se han først å bli kjennt først..
Engle barn Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Nei, du er ikke urimelig i det hele tatt.. Min mor bor langt unna oss, og vi er blitt enige om at vi får ta det som det kommer etter fødselen med tanke på at hun skal komme til oss. Man vet aldri utfallet av formen til oss eller babyen etter fødselen, og jeg synes og det er viktig å ta seg tid og nyte sin egen lille familie den første tiden..
"gullet" Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 jeg kommer snart over hit så jeg tittet innom, helt helt enig m deg.. stå på ditt. jeg skal ha keisersnitt i midten av desember, jeg orker heller ikke tanken på masse besøk og ståk i jula.. da vil jeg d bare skal være oss... man trenger da og komme seg selv også...
svana72 Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Du skal ta hensyn til deg selv å mannen,lillegutt og det nye barnet,du er ikke egoist/urimelig eller noe slikt,må jo være mye koseligere for alle at du er i form å at besøket er ønskelig å ikke presset på mener jeg...så ta hensyn til deg å dine hjemme når barnet har kommet de må respektere dere....
metteflette Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Vi har litt samme situasjon, og her får folk komme når VI er KLAR for det. Det er jo en prosess for oss alle og bli kjent med nurket, så jeg er helt enig med deg! Det må jo være litt hyggeligere å komme når vi barselkvinner er kommet litt tilbake og er i litt form mener jeg!
pandabjørn Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 nei jeg synes ikke du er urimelig synes de skal respektere at dere vil være litt alene med den lille 2-3 uker etter fødselen, og ikke bli sure for det, det er jo rett og slett barnslige av svigerforeldrene synes jeg.. men hva sier samboern din er han enig med deg??
tullemor_til_snart_4 Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 JA, DU ER KJEMPE URIMELIG, og det er godt å høre det er fler av oss;) Hele familien (på begge sider, og vi har mye familie) er begynt å mase om å komme på besøk på sykehuset og hjemme etter fødselen. Og alle har fått beskjed om at VI sier ifra når VI VIL ha besøk. Så de får pent vente! Og alle er inneforstått med at det ikke blir noe oppvarting og styr, da får de isåfall stå for det selv. Og de fleste surmuler som bare det. Det er egentlig kun mamma ikke er sur, og ho har til og med tilbydt seg å lage kaker jeg kan putte i frysen til barselbesøkene. Men vi får se om hun rekker det.
yellowhåpefull Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Vi er alle forskjellige, så vil ikke kalle deg urimelig, men ville aldri nektet besøk av besteforeldre selv:-) Tror både svigers og mine foreldre hadde blitt litt opprørt hvis de ikke fikk komme på besøk før etter 3 uker. De har da vett nok til å ikke "flytte" inn og som de sier, de forventer ikke skinnende hus og full servering:-) Vi andre ( far, søsken, baby og meg ) har da plenty med tid til å bli kjent med babyen selv om vi får besøk noen timer på kvelden....syns nå jeg da:-) ....+ at sjønner liksom at de vil se henne de oxo.., de har jo ventet nesten like lenge som oss, og er like spente på dette nye vidunderet:-)
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 skjønner godt hva du mener HI. og du er ikke urimelig etter min mening:) Har hatt lyst til å være såpass steil selv, men da hadde det blitt rabalder! Når jeg nevnte at jeg gjerne vil at folk venter med å komme på besøk til vi sier ifra så ble folk kjempe snurt og syns jeg er sær... Hyggelig å høre! "jamen vi kommer uansett så" sier de bare=) så slik har vi det! Er utrolig spent på hvordan dette kommer til å bli. Gleder meg selvsagt til begge tantene mine samt mamma og pappa skal komme. Men noen av de andre i slekta samt svigers (de som har kommet med disse uttalesene) kjenner jeg at jeg blir mer irritert på enn at jeg gleder meg til at de skal besøke oss. Har egentlig sett en helt ny side av veldig mange folk i familien. Enkelte har vist nye sider av seg selv, og er utrolig hensynløse!
Marit 75 Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Her må vi vel kjenne på oss selv hva som er best og hvilke forhold vi har til familien. Både min familie og svigers bor langt vekk, men jeg vil gjerne ha besøk av de. Mamma sitter bare å venter på telefon på når jeg reiser på sykehuset, og da kommer hun. Jeg synes det er godt at mamma eller svigermor kommer, for de kan hjelpe til - trenger ikke å bli vartet opp. Eneste problemet her er at vi bare har ett gjesterom
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 23. september 2007 #13 Skrevet 23. september 2007 vi har forbredt hele familien og venneflokken på det at på sykehuset får nærmeste familie, dvs onkler, besteforeldre og oldeforeldre av barnet komme på besøk. men kun i 15-20 minutter. og etter vi har kommet hjem skal vi vente med å ta imot besøk før det har gått 2-3 uker. svigermor som bor 90 mil unna har lyst til å ta turen rett etter fødselen, men har fått akkurat samme beskjed, så viss hun har lyst til å bruke flere tusen kroner på 15 minutter med barnebarnet får være hennes sak. min mor derimot står litt mer "fritt", men det går på det at dette er første barnet vårt, og vi er langt ifra eksperter. dessuten vet jeg at mamma aldri har kommet til å tråkket oss på tærne eller noe i den duren. det er bare godt å ha en person som vi kan ringe viss det er noe. også handler det litt om at i begynnelsen skal man få til ammingen, bli kjent med en lille og bli kjent som familie med rutiner og det å bli trygge på oppgaven. så HI, du er LANGT IFRA egoistisk.. det er de som er det da, og viss svigers trapper opp på døra, må du få mannen din til å hive de ut;) mangel på respekt kalles det!!
prøvekluten+3små Skrevet 23. september 2007 #14 Skrevet 23. september 2007 synes ikke du e urimeli i d heletatt æ...de e heller de som e pur egoistiske,tenke på sæ sjøl,og ikke tar i betraktning den omveltninga de e for dæ og familien din..i tillegg te det kroppslige som skjer! direkte frekt hadde æ syntes det hadde vært! her kommer vi til å gi klar beskjed om at folk får komme når vi e klar for det,ikke før..dukke de opp uanmeldt på sykehuset,så kan de heller ikke regne me å få komme inn..litt respekt bør en vise syns æ..sett mæ sjøl i samme sted..hadde da aldri villa dukka opp på en plass der æ ikke e ønska der og da..helt utrolig at det går an i grunn!
Kossi Skrevet 24. september 2007 #15 Skrevet 24. september 2007 Nei, her må dere ta hensyn til hva dere ønsker og orker selv. Det blir jo en periode med mye nytt - også for storebror som skal begynne i barnehage og få lite søsken omtrent samtidig. Mye å forholde seg til for en sånn krabat. Høres rett og slett fornuftig ut at familien venter litt med å komme på besøk! Selv gruer jeg meg til desember hvor jeg har termin 10., det er midt oppi julestria, folk kommer til å renne ned døra her på barselbesøk, stedatter (som bor hos oss) har bursdag bare få dager før jul, og det skal feires med skolevenninner, og så kommer julen med familiebesøk og sammenkomster etc. Har mest lyst til å stikke av, vet du... Men har også begynt å melde til omgivelsene at jeg gruer meg til den perioden, og det møter jeg stor forståelse for. Folk kan jo ikke bli snurt av sånt?? Hvem sine behov er det som skal ivaretas først? Deres eller øvrig families? Her synes jeg folk må tenke seg om minst én gang til!
entus Skrevet 24. september 2007 #16 Skrevet 24. september 2007 Jeg er også klar på å begrense besøk den første uka, men samtidig har vi hatt slik støtte og hjelp fra "tussete" besteforeldre at jeg aldri ville nektet dem å komme å se babyen de også har ventet slik på. En dag er det forhåpentligvis jeg som blir bestemor, og da håper jeg at jeg blir sett på som en ressurs og glede, uten at jeg skal flytte inn eller bli oppvartet.
JohnFredrik Skrevet 24. september 2007 #17 Skrevet 24. september 2007 Hadde sagt det samme selv også. Det er dere som bestemmer, og det burde resten av familien ta hensyn til og respektere! Ikke gi dere på det. Lykke til i hverfall.
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 24. september 2007 Forfatter #18 Skrevet 24. september 2007 Gått å høre at jeg er helt alene da:P Skal ikke være enkelt.. Får håpe på det beste liksom =)
Corneliuss Skrevet 24. september 2007 #19 Skrevet 24. september 2007 Hvis man ikke har født selv eller det er veldig lenge siden så har jeg inntrykk av at man enten har glemt hvordan det var eller ikke vet (naturlig nok). Tror mange ikke tenker på at det er en stor belastning og jeg må innrømme at jeg nok har vært lite sensitiv til mine venner tidligere (har aldri blitt snurt, men bare tatt det som en selvfølge at jeg skal komme å hilse på rette etterpå). Jeg tror at de fleste har forståelse for det hvis de bare blir forklart. Sett fra familien din sin side så er det jo hyggelig at de er så interessert i den lille. Tenk på alternativet... Men hvis du eller mannen forklarer at dere forventer at dette blir en stor påkjennning og at dere derfor ikke har overskudd med en gang, men gjerne vil se de senere og at dere vil sende masse bilder osv så de er oppdatert, så har de vel liten grunn til å bli sure. De føler seg kanskje bare litt ekskludert og forstår ikke hvorfor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå