Gå til innhold

Dere med to barn....hvor mye har dere å leve for i mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da etter at alle faste rekninger (husleie, strøm, telefon, evt bil, forsikring, bhg) er betalt?

Her sitter vi igjen med under 4000,-...som skal holde til mat, klær og fritidsaktiviteter...det holder hardt...Uten mine foreldre som handler en del til barna hadde det ikke gått...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har 3 barn og sitter igjen med det samme som du, har 4000 +/- 200 kr pr mnd å leve for. Men heldigvis arver både jeg og ungene tøy, så da går det :-) Når jeg går ut i jobb igjen ligger vi litt under 6000, men akkurat nå er jeg i perm med 80% utbetaling av før.

Skrevet

Jeg har to barn og sitter igjen med mellom 6 og 7000kr i mnd.

har da husleie, strøm, barnehage, sfo, billån, bilforsikring, barneforsikring og mobiltlf og betale på fast i mnd. føler jeg har det helt ok. tenker meg ikke særlig om før jeg handler.

jeg har ikke særlig høy lønn heller 200 000 i året.

Skrevet

Her er regnestykket mitt:

Os 9800,- (etter skatt)

farsbidrag 2250,-

farsbidrag 2800,-

barnetrygd 3500

Totalt inn 18350,-

Utgifter:

Husleie 7000,-

strøm 1200,-

barnehage 2530,-

bil 700,-

diverse faste utgifter 900,-

Totalt ut 12330,-

Da har jeg 6020,- igjen å leve for.

Disse 6000,- skal holde til telefon, nye klær, sko, bleier til to, hygieneartikler, mat, fritidsaktiviteter, eventuelt nye leker, uteklær nå til vinteren til begge to. Jeg har ikke råd til noe ekstra.

Jeg har ingen som trår til, så jeg betaler også trillepike. Om jeg trenger barnevakt over natta må jeg kjøre og hente, og da går det med 300,- bare til bommen + en hundrelapp i bensin.

Skulle ønske jeg hadde noen til å hjelpe meg.. Havner jeg bakpå en mnd blir det ett mareritt å komme seg inn igjen neste mnd.

Skrevet

Har vel 7000 kr igjen når alt er betalt, og dei skal gå til vanlig forbruk. Klarer meg fint på det.

Skrevet

Om du har barnehage og sfo til barna, hvorfor jobber du ikke da?

Skrevet

Har barnehage til eldstemann, men misnte er bare baby enda.

Skrevet

Ca 4000. Litt mer hver trdje måned når verken strømregning el nettleia kommer.... Men gjennomsnittet er vel ca 4000, og jeg synes vi lever trangt på de pengene. Det skal gå til klær, mat, hygiene, bleier, medisiner osv osv.

Skrevet

Jeg har to små, og har ganske god råd nå.

Inntekt:

-9900 i OS

-3000 i bidrag (to fedre)

-3650 i barnetrygd og småbarnstillegg

-1100 i utdanningsstønad

I tilleg får jeg moderasjon på bhg, og 64% dekt, så jeg har en utgift på ca 1500 tilsammen på to barn der.

Andre utgifter:

-ca 3500 i mat ++

-ca 700 i strøm hver mnd

-700 i bensinutgifter

-ca 500 for mobil

-ca 500 i forsikringer

-5500 i husleie

Så per i dag har vi ca 6000 til overs, og mulig enda mer hvis jeg får bostøtte. Kan ikke klage:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...