Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Holder på å bli sakte sprø...eller hva det nå kalles når man ikke har sovet en hel natt på en stund. Skjer det noe rart rundt 5-6 mnd eller?! Vår gutt som alltid har vært verdens enkleste å legge, lagt seg på samme tidspunkt med samme metode de siste 3 månedene og han har sovet godt fra kl 19-07-08 uten problemer. De siste to ukene har det skjedd et eller annet, han legger seg gjerne greit men våkner så kanskje 4-5 ganger før midnatt og 4-5 ganger etter midnatt. Klarer bare ikke å finne ut hva som er galt, han hyyyyylskriker så vi hopper i stolen og løper til ham. Han er ikke sulten, ikke tørst, er ikke syk av noe slag, av og til kommer det en rap eller promp med dette har jo skjedd før og da sovnet han gjerne straks det var unnagjort. Han er ikke våt, ikke for varm, ikke for kald. Hadde for noen uker siden problemer med tett nese og våknet hver gang han var tett men nå er han helt fin. Trodde i starten det måtte være mareritt for det var så hysteriske hyl og han roet seg når jeg tok ham opp men han kan jo ikke ha mareritt kontinuerlig...og nå gir ikke skrikingen når jeg tar ham opp heller. Nå har jeg virkelig ikke flere løsninger her og håper noen muligens/kanskje/forhåpentligvis har et tips? Her begynner vi ihvertfall å gripe etter strå...i kveld byttet jeg ut kosebamsen hans....og pusset ikke tennene før han la seg...bare for å se om det hadde noen effekt. Men neida, sovnet kl 1830 og siden har jeg vært inne 3 ganger på 1 time. Prøver å roe ham ved å gi smokk, stryke på, synge osv. men han hyler hysterisk, tar ham opp, synger, stryker men han bare skriker. Fikk til slutt ham til å roe seg ved å sitte ved siden av sengen og stryke på mage og når han snudde seg på rygg, hele tiden hikstet han men så ut til å sovne. Hører fremdeles hikstingen, er ikke dette litt rart? Huff, sikkert ingen som har noen råd men er hjemme alene i kveld og en dundrende hodepine samsvarer ikke helt med baby som ikke vil sove...og jada jeg vet at noen sikkert har hatt samme problem i 18 mnd og ikke noen uker men det er tøft likevel.... Der begynte det igjen
Xzux Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Akkuratt sånn var min også, han er fem mnd.... Er det fortsatt enda, men blitt litt bedre, siste ukene... han også våkner x antall ganger og skriker... vil ikke ha mat.. meen, her om dagen så jeg at det hadde poppet opp en tann!! Så sikkert den som har plaget han stakkars:) Kanskje det er det din også får??
Gjest Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Kan vel være tenner? Har inntrykk av at det gjerne er det når de plutselig forandrer en god rutine. Eller kan de også sove dårligere når utviklingen går fort. Eks når de lærer å krabbe, gå etc. Mange inntrykk som skal fordøyes.
Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2007 Han fikk to tenner ved 4 1/2 mnd, er nå snart 6 så kan jo være at det popper opp flere.
Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2007 Huff nå hadde vi en ny versjon av skrikekuren her, nemlig mor som stortuter ved sengen hans. Stakkars vil jo ikke gjøre ham urolig men han ble nå stille i armene mine...og jeg strøk ryggen hans og han strøk skulderen min. Huff, nå håper jeg han bare sover litt til sambo kommer hjem. Blir mye løping på oss så greit å dele på det. Ga ham litt sukkervann etterpå for vred seg litt med magen, her prøver vi alt...Før i kveld fikk han dentinox men har aldri virket noe særlig på ham. Håper som dere sier at det er en fase de skal gjennom for han har alltid hatt et godt sovehjerte om natten og kun små powernaps på dagen og intet er endret der.
Mamman til M&E Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Huff da, har ikke opplevd det samme men hadde en natt der han ikke sov i det hele før kl var 0600 og jeg har ingen aning om hvorfor. Neste natt sov han godt igjen. Har desverre ingen gode råd men føler med deg. Det høres veldig slitsomt ut. Håper det går over snart.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 du kan jo prøve å gi paracet? kan hende det hjelper om det er tener på gang......
Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2007 Ja det er liksom siste utvei, nå har vi prøvd det meste annet, fikk en flaske mme men tror han syntes det var mer kos enn sulten...vet ikke om han rett og slett liker å komme opp igjen av sengen...for merkelig nok så hyyyylskriker han på soverom og etter ørten runder så tar vi ham inn i stuen...og da blir det stille gitt. Huff, men hva skal man gjøre. Når sambo kom hjem 2030 hadde han sovnet, våknet, skreket i to timer og allerede fått dentinox, sukkervann og masse kos og sang og da er søren meg gode råd gode...Nå er jeg kake på sofaen...
Gjest Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Haff ja, det høres skikkelig slitsomt ut.. Og er så kjedelig når man ikke skjønner hvorfor! Håper det går seg til da..
lilletass og meg Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 hmm...gutten vår hadde oxo en periode rundt 5 mnd hvor han våkna mye og sånn, men det gikk over på noen uker. uansett, har det vært mye stress og mas i det siste? det reagerer vår velsdig sterkt på... tenner kan det jo være som andre sier... er han rolig og fornøyd på dagen? våres var mistenkelig lik din som du beskriver han når han hadde halsbetennelse for kort tid siden... men trenger ikke være det da! da hjelper det littebitt med paracet, hjelper jo oxo på tenner:)
Gjest Ut på tur Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Jenta vår er bare 5 uker, men noen ganger er det bare en ting som fungerer og det er å ta henne opp i sengen vår og så må jeg ligge tett intil henne med armene rundt henne. Det er akkurat som om hun er redd for smerten hun har i magen. Kan det hjelpe deg tror du? Kanskje en nødløsning i dag hvertfall ??
Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 Forfatter #12 Skrevet 23. september 2007 Nå sover han....selvfølgelig når pappa kom hjem tidlig fordi jeg ikke klarte mer så finner han roen ,-) Riktignok etter sukkervann, dentinox og en flaske melk. Han er i storform på dagen, smiler, leker og pludrer og har ikke vært noe stress i det siste. Tror jeg holder en knapp på tenner, har bitt mye på pekefinger i det siste så kan det være jeksler? Grøss og gru det skal jo være det verste å få opp...Sambo sa at vi har vært så heldige tidligere med få problemer å få til å legge så vi er blitt bortskjemte...
Mamma til to tette Skrevet 23. september 2007 Forfatter #13 Skrevet 23. september 2007 Takk forresten for alle svar! Og at ingen sa at det må jo du bare takle for da hadde jeg nok bukket under på en kveld som denne! Nå sitter jeg som slakt foran en dårlig film på tv2, herlig å være litt grønnsak ,-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå