Gå til innhold

Kynnere på flergangsgravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt sammentrekninger i både dette og de to forrige svangerskapene, så det anser jeg som helt normalt. MEN de siste to-tre ukene har jeg hatt skikkelige kynnere, lik dem jeg hadde de siste ukene med førstemann (andre var tatt med keisersnitt to uker før termin). Bare jeg går en rask tur, løfter noen kilo ut/inn av bilen eller etter hektiske perioder på jobb kommer de som noen snikende ulltepper... Såpass harde tak at jeg må krøke meg litt sammen og sette meg. I fra det begynner å murre - bli ordentlig vondt til den siste verkingen gir seg tar det flere minutter, men det kommer ikke jevnt.Er 21 uker på vei nå, så jeg syns det er tidlig, men kanskje det er normalt i det tredje svangerskapet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Jeg har det ganske likt. Venter nr 4 og får sterke kynnere når jeg løfter mye +++++

Var hos jordmor nettopp og hun mente dette var normalt på flergangsfødende. Og det at de varer så lenge ( opptil flere min ) er jo også tegn på at det er bare er kynnere. Rier varere jo fra 1-1,5 min

Men er de vonde er det jo et tegn fra kroppen din at du må ta det med ro. Jeg ble sykemeldt 40% og det har hjulpet meg litt pluss at jeg tar det veldig med ro.

Er forresten i uke 20, kynnerene startet i uke 16.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...