Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Er så dritt lei alle disse "perfekte" mødrene her inne som er såååååååååå opptatt av at barna ikke må få smake søtt, men som ammer til ungen er over 2 år( ja jeg vet at det er bra å amme lenge) dere tenker kanskje ikke på at MORSMELK er mega søtt da!!!!!!!!!!!!! så da har de jo allerede fått smaken på det. nå mener jeg ikke dere som er besatt av at ungen ikke skal få sukker, men dere som nekter dem noe søtt i det hele tatt.................
*ønsker nr 2* Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 jeg må si... jeg er enig i mye av det du sier... skjønner ikke helt poenget med å nekte barnet lørdagsgodis osv når det er gammelt nok til å kunne få litt.. vil ikke overfore sønnen min og fremtidige barn med sukker, men finnes en grense på vor hysterisk man kan li syns jeg... og ja, morsmelk er utrolig søtt... så jeg skjønner tankegangen din, selvom det kanskje blir feil å argumentere med morsmelk
Diva Muffin Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Poenget er vel at barn skal venne seg til at all mat og drikke ikke trenger å være søtt..
Mamman til M&E Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Problemet er vel heller at de fleste av oss er for lite hysterisk mht søtsaker hos barn med tanke på diabetes og overvekt hos barn.
*ønsker nr 2* Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 det er sant.. jeg mener da heller ikke at man skal proppe i ungen sukker til enhver tid! men er det sommer, så er det faktisk godt for et barn som er vant til mat, fått mat lenge, og kunne få en is... sønnen min kommer til å få kose seg med is til sommeren, ikke hver dag, men ikke bare hver lørdag hellr om det er varmt... for å ta det som eksempel... eg emner det er lov med lørdagsgodis når de begynner å se barnetv, eller for å kose seg litt på lørdagen.. men har og planer om å ha masse frukt og grønt tilgjengelig, slevom det er litt sjokolade han får på en lørdag liksom, så kommer det til å stå tilgjengelig sunt snacks og...
Mamman til M&E Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Min kommer også til å få lørdagsgodt når han blir større og is til sommeren skal han få, men jeg kommer ikke til å gi han noe is/kaker/sjokolade etc før han er 1 år. Tror HI mener vi er hysteriske når vi ikke gir barna våre godter før de er 1 år, og det er jeg uenig i.
*ønsker nr 2* Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 tja, gudene vet.. knerten her har fått smake søtt, sånn egentlig uten min vilje.. syns han kan smake mat først... men.. nå går det helt greit.. at han nå og da får smake litt søtt, er jo snakk om en dråpe på lillefingeren.. prøver å begrense pappaen hans da eneste søte han har fått smake av mamman sin er morsmelken, og de fruktpureene... de er jo naturlig søte så jeg skjønner begge sider, men perosnlig lever jeg vel i en mellomting...
Mamman til M&E Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 For all del, og jeg mener ikke å kritisere de som gjør det anderledes. Du har også et poeng i at andre kan komme til å gi han det. Har en søster som "truer" med hevn da jeg ga hennes datter sjokolade da hun var 10 mnd :-) Datteren er nå 15 år og hun legger skylda på tanten sin (altså meg) for at hun er så glad i sjokolade :-)
*ønsker nr 2* Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 hehe,, er nok ikke din feil det gitt :P hehhe... men selvom jeg har vent meg til tanken på at han får smake, sier jeg fra når jeg syns det er nok.. det finnes grenser på hvor mye han skal smake syns jeg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå