Gå til innhold

noen som har begynt med bilsete nr 3 her ennå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

med bilens egne seler....

hvor gammelt er eventuelt barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med sittepute når eldstemann var litt over fire, men følte den ikke var god nok. Så nå er han tilbake i den gamle stolen, der man har blilens egne seler festet i et feste bak den ene skulderen liksom. Den er kjempegrei, han har brukt den siden han var tre år. Og toåringen har også fått sånn stol nå som hun er for lang til å sitte bakovervendt.

Skrevet

Vi kjøpte et slik sete i sommer. Da var gutten vår 2 1/2 år. To grunner var medvirkende til at vi bestemte oss for å bytte sete.

1. Han begynte å bli veldig stor for det gamle sete. 16 kg og 98 cm.

2. Han klarte med letthet å komme seg ut av selene, derfor fant vi ut at det var sikrere å skifte til ny stol med vanlig belte som han er komfortabel med.

Skrevet

Vi begynte med bilsete nr.3 når han var 1år!!!!!!

Først hadde vi babysete. Deretter kjøpte vi et bakovervendt. Dette måtte vi bytte ut da det bare ble spy på hver biltur. Vi kjøpte da et massivt beltesete. Nå er jeg ikke sikker på hvordan reglene for bilseter var den gang i forhold til nå, men selve sete er fra 9mnd og vokser med barnet. Tror det heter Recaro eller Recardo. Vi har høyttalere i setet slik at småen kan se dvd uten å forstyrre føreren. Setet vi har valgt vokser med barnet og holder flere år til.

Skrevet

Måtte bytte sete da lillesøster skulle arve det gamle, men synes han var litt liten til sånn med bilens egne seler (2,5 år) Så kjøpte Recaro Young Sport,der det er inteegrerte seler først og så blir det sånn med bilens seler etterhvert. Han sitter forovervendt og har gjordt det en stund pga bilsyk

Skrevet

Eg har fortsatt 3 punkt sete til dattra mi.Ho er 2 år og 7 mnd.men lurer på å kjøpe nytt til ho når lillebror skal ha nytt sete..Har ikkje heilt bestemt meg enda.

Har Acta Graco sete..Går det an å bruke berre vanlege bilbelte med??eller berre 3 punkt selen??

Skrevet

Acta Graco Cosmic har integrerte seler, disse brukes fram til barnet er 18 kg. Da skal selene fjernes og bilens trepunktsselebrukes til denne stolen - til barnet er 36 kg.

Skrevet

Men då står setet laust i bilen då?og berre festa med bilbelte rundt ungen??Då treng ein jo eigentleg ikkje kjøpe anna bilsete til ho da?

Skrevet

Pappaen kjøpte nytt sete til lillesøster (2 år og 5 mnd) sist uke, så nå sitter begge i beltestoler. Hadde Acta Graco Cosmic før, men det gjekk ikkje i bilen til pappaen. Og siden hu veger 15 kg, bestemte me at det blei beltestol.

Ønska ikkje å bruka Cosmicen som beltestol, for eg føler ikkje det som trygt nok. Stolen er produsert med tanke på å stå fastmontert, og virka som ein veldig tung og klumpete beltestol.

Skrevet

Nei, lillegutt sitter bakovervendt enda... Skal bytte ut når han blir 4,5 år :-)

Skrevet

Akta Graco Cosmic skal kunne brukes med bilens egne seler, men prøvde dette med niesen min- og hodet hennes var høyere enn ryggen på setet!!! Så jo ikke bra ut i det hele tatt.... Tror ikke hun er spes høy for vekten eller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...