Gå til innhold

Spørsmål til dere som har barn ifra før...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har ei svigermor som har begynt å tenke på jul... Jeg har planer om å lage barnematen selv, men lurer i den sammenheng på hva som er det beste utstyret å benytte til dette. Kjøkkenmaskin, foodprosessor el? Hva ville dere ha anbefalt, tenkte hu svigermor skulle få ett tips om en nyttig julegave:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte stavmikser sist , og det fungerte sånn passe ! Nå har jeg ønsket meg en blender , og håper det er mer suksess ;-)

Skrevet

Stavmikser fungerer fint - spesielt til små porsjoner. Foodprocessor er også bra - da til større porsjoner. Så jeg har brukt begge deler alt etter som.

Skrevet

Tror ikke du skal satse på å mose mat i en blender...den er mer til å lage drikker i,men kanskje en foodprosessor gjør susen? For med en blender, så kommer det ut gjennom en kran,og tror ikke du klarer å få maten igjennom der,hvis du ikke lager den veldig tynt-flytende da. Bare min meining det da...

Skrevet

brukte stavmikser ja...

Skrevet

Stavmixer!

Skrevet

Ser ut som om jeg får ønske meg en foodprosessor da:D Har en stavmikser ifra før av, men regner med at jeg kommer til å lage flere porsjoner om gangen når den tid kommer.

Skrevet

Foodprossessor er virkelig tingen! Med første lagde jeg ekstra stor middag 4 dager i mnd, og frøs resten (etter en runde i maskinen) til tulla. Da hadde tulla god middag hver dag resten av mnd. Ble nok ofte til at hun hadde bedre middag en mor og far;)

Skrevet

Vi brukte stavmiksar. Synest food prosessoren er så himla stor og mykje styr med å finne fram og vaske og rydde vekk. Bedre å bruke stavmiksaren rett i panna når maten er kokt, synest eg.

Skrevet

Stavmikser er genialt til det. Det er kjapt og enkelt både å bruke og å rengjøre.. HAr foodprosessor, men den har aldri vært i bruk til det formålet... kjekt å ha, men det tar for mye tid..

En ting jeg lærte sist var at man absolutt ikke har så god tid til alt som man trodde man skulle ha i barselperioden!

Velg enkelt og greit, spør du meg=)

Skrevet

Jeg har pleid å mose maten med gaffel i litt kraft, vann eller morsmelk, og så gjennom et dørslag (sikt). Veldig raskt og greit, og lett å vaske opp. Frøs ned noen små bokser med mat også, men det ble aldri brukt. Jeg ønsker meg bæremeis fra besteforeldrene ;-).

Skrevet

Jeg har alltid brukt kjøkkenmaskinen og stavmikseren, kom litt an på hva det var jeg skulle lage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...