FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Ville bare høre hva dere har inni i forhold til hva jeg har inni de , om det er noe mer snadder jeg kan putte oppi mine )
Gjest Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 åå har du en oppskrift du vil dele med meg? Vårruller er jo såå godt:o)
bever Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Eh, lage selv? Kan man det??? Men er velsignet med bl.a. thailandske medarbeidere på jobb, og spesielt en av dem lager nyyyydelige vårruller. Sååå tynn og fin filodeig rundt, deilig fyll som er akkurat passe sterk (men hva fyllet er, aner jeg ikke) og deilig chilisaus til. Nam!
frøken blå Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 kyllingkjøttdeig og kyllingfilet (hakket, stekt og blandet sammen) teriaki-saus tørket kinesisk sopp (bløtlegges først) rød chili presset hvitløk vanlig løk purre eller vårløk kinakål (foodprosessor) gulrot (foodpr) hodekål (foodpr) paprika (foodpr) glassnudler (kokes og klippes i smått mens de ligger i gryten) ellers kan du jo ha oppi hva som måtte passe eller falle i smak! =) men disse blir GODE altså!! =) så har vi alltid sweet chili saus å duppe dem i etterpå!!
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 23. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2007 ja såklart! Steker en kjøttdeig,har oppi krydder bl a chili, pepper,salt,paprika. River kål,løk evt kutter vårløk,litt gulrot. Bland med stekt kjøttdeig, ha oppi 4-5 fedd presset hvitløk, hakket ingefær, og soyasaus. Kjøp vårrull deig på innvandrerbutikk, tines opp ha oppi passelig mengde rull sammen, pensle med pisket egg der du vil "lukke" rullen. mmmm nam Stekes i frityr Pleier også å ha oppi glassnudler, de må bløtes litt i kaldt vann også klemmes vannet ut, klipp i fine lengder og ha det oppi blandingen:o)
FruTennplugg+guttepluggene Skrevet 23. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2007 ja søt chilisaus til og soyasaus er et must )
Mrs. Bouquet Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Ja faktisk kan man det. Jeg har laget noen få ganger, men uten spennende full. Hadde lobnobs med creme fresh og sånn krydder en krydrer snegler med pluss vårløk og litt bønnespirer.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Tusen takk,du er en knupp:o) Får prøve å lage det en dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå