Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Dette innlegget er utelukkende ment til opplysning og jeg vil understreke at det ikke er snakk om at noen forteller noen hva andre skal gjøre, har selv ikke fulgt anbefalingene her. Altså, mange lurer på når babyene kan legges på eget rom og hvorfor det evt hva som er forskjellen på at de ligger på eget rom kontra foreldrene sitt. Grunnen er at dette kan være med på å redusere risikoen for krybbedød og at babyen bør ligge på foreldrenes rom er ikke for at VI skal høre babyen, men at babyen skal høre oss. Babyer som dør i krybbedød er babyer som sover for dypt (+ en masse andre årsaker så klart) og små babyer skal i utgangspunktet ikke sove godt, de skal sove lett, er også derfor man ikke bør legge dem på magen, fordi de sover for godt da. Så når babyen ligger på foreldrene sitt soverom vil de ikke sove så veldig godt, de vil stadig skvette til av lyder foreldrene lager og dermed unngå å falle ned i den dype søvnen som for noen ytterst få babyer kan bli fatal. På eget rom vil de gjerne ikke ha denne mulighet til å skvette til av lyder og kan dermed gå ned i en for dyp søvn som de aldri våkner av igjen.
Mamman til M&E Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Har hørt det samme som du sier men vet ikke ennå om jeg kommer til å følge rådet som er frem til 1 år, nå er han 6 mnd. Får se det litt an.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Ja min havnet på eget rom når han var 4 måneder, men greit at man vet hvorfor de anbefaler som de gjør fordi om :-)
lenej :o) Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 hmm.. dette har jeg aldri hørt om.. men stemmer sikkert.. minien måtte inn på rommet sitt da han var 3 mnd, for han holdt på å bli sprø av oss!! han har aldri likt å sove lamme oss, og liker det ennå ikke.. så han sover godt på sitt eget rom, heldigvis.. emn er vanskeli å legge han noen kvelder, for da er han overtrøtt delux.. som nå... må inn å gi en sutt...
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Hvis dette er sant så hvorfor i all verden er det ingen som har fortalt meg om det, og hvorfor har jeg ikke lest det ett eneste sted i babylitteratur som jeg har lest endel av??... Tror dette er en fagpersons mening, mens en annen fagperson ville sagt noe annet osv. Ikke så lurt å skremme folk med dette kanskje?...
Mammaja 120107 Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Takk for informasjon, det har jeg lurt på. Vi har nettopp lagt gullet på 8 måneder inne på rommet til storebror. Vi sover VELDIG mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå