Gå til innhold

Duo eller kombi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen?

Legger innher i tilfelle tregt svar på barnevogndebatten...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kombivogn er sportstvogn med bærebag oppi = bagvogn og sportsvogn i ett. Ta vekk bagen og fest på kalesjen til bagen på fotbrettet så får du en lengre vogn....

Duovogn = to sett som kan settes oppå understellet til vognen: en bag og en sportsinnsats. Bagen på duo er større og lengre enn kombibagen.

Ble vel ikke så mye klokere på dette, men men... jeg hadde valgt duo.

På duovognen er det ikke bærebag oppi selve bagen... du må da bære med deg hele bagen (med kalesje og alt). Evt kan du kjøpe en bærebag til å ha oppi de store bagen.. for å løfte inn/ut av bil etc.

billige modeller nå på slutten av året; simo får du f eks til 4999...

Skrevet

Jeg ville også gått for duo. Den vil bli lettere enn en kombivogn siden du ikke trenger å dytte rundt på sportsdelen hele tiden.

Det vil vel også kun være mulig å ha softbag oppi en kombi, men duo så har man hardbag. Personlig syns jeg ikke softbag er så pent og vekt er avgjørende for vår del når det gjelder vognvalg.

Det er salg flere steder nå, men jeg ville tenkt nøye over hva som er viktigst for dere med vogna. Simo er sikkert fine, men de veier også 20 kg og det er altfor mye for vår del.

Valget her ble emmaljunga city jet med city bag til :) Men bestiller ikke før i november da

Skrevet

Vi valgte duo pga den romslige bagen, god plass til pose og baby! Er veldig glad for det, merket stor forskjell på plass i min vogn i forhold til de med kombi. De cm utgjorde en stor forskjell!

Skrevet

Hvis du må bære bagen en del, ville jeg godt for kombi. Jeg bor i 4 etasje i en blokk, og da hadde det vært tungt å bære opp hele den tunge bagen hver gang med en liten baby.

Det er ikke stor forskjell på vekt etter min erfaring, men det kan godt være at min vogn er spesielt lett (Teutonia). Dette er fordi bagen til de douvognene jeg har brukt har vært så tunge at totalvekten er ca den samme. Ulempen er jo når du skal inn i en bil for eksempel og ikke kan ta delene fra hverandre, da blir det en del tyngre når du må løfte hele vogna, men dette har for min del ikke vært noe problem.

Sist jeg fikk barn, fødte jeg i desember. Han var stor, men fikk fint plass i vognbagen så lenge han trengte den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...