Gå til innhold

Hvordan klarer dere å jobbe 100%?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobbet 100% mellom ungene, men det var kun en kort periode, og kun for å opparbeide meg rett til fulle fødselspenger igjen.

Etter permisjon nr 2 fikk jeg kranglet meg ned til 80% på jobben. Men det er likevel ikke lett å få dagen til å gå opp med å levere og hente ungene i to ulike bhg uten bil, henge med på foreldremøter, lage middag, klesvask osv. Det meste ligger på meg da mannen min pga jobben ikke har så stor mulighet til å bidra. Jeg er så sliten nå; dårlig samvittighet både ovenfor jobben og ungene. Hvordan i all verden klarer dere å jobbe 100% med to eller flere unger???

Trenger desperat råd nå:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil bare si at det er få som klarer det. I så fall er det de som trives veldig med å jobbe, og går på veggene om de er hjemme. Mitt råd er nok dårlig for de fleste, men det er å si opp jobben din om du har mulighet.

Skrevet

Føler med deg! Har riktignok bare et barn, men kjenner meg likevel litt igjen i din beskrivelse. Både mannen min og jeg jobber 100%. Vi har begge mer enn 30 min reisevei til jobben, men "reddes" av at barnehagen er nærmeste nabo. Før hadde vi barnehage på andre siden av byen, og da ville det ikke vært mulig for oss begge å jobbe 100%. I alle fall ville det blitt dårlig med såkalt "kvalitetstid" som familie på hverdager!

Skrevet

Har nå det inntrykket at det er mange som klarer det.

Jeg klarer det. To unger, full jobb, mann som er mye borte. Men har bil da, ikke fiksa det uten den. Er tøft i perioder, men med ting satt i system, og ved å prioritere bort det man ikke kan ta seg tid til så går det greit.. Og så prøver jeg å ta en venninne/ sosial kveld i helgene, sånn at jeg ikke kveles av rutine....

Går så det suser, men det går...:)

Skrevet

Jeg har jobbet fra 0800-1500 mandag til fredag + hver 3 helg (begge dager) Da får gutten vår og jeg ikke så lange dager (må bringe og hente jr i bhg) og kan jobbe meg inn noen timer i helgen. Genialt.

Skrevet

Takk for svar:-) Det var "godt" å høre at flere sliter.

Jeg har liksom inntrykk av at alle jobber 100% uansett hvor mange unger de har. Vi har et drøss av småbarnsmødre på jobben (de fleste med en unge), men det er bare meg som jobber 80%. JEg føler jeg blir uglesett fordi jeg både kommer sent og går tidlig. JEg har aldr vært et karrieremenneske og er fornøy så lenge jeg får inn noen slanter hver mnd så vi kan dekke husleie, bghplasser og god mat og nødvendig utstyr til ungene.

Som dere peker på; stortrives jeg IKKE på jobben, nei. Vurderer daglig å finne ny jobb (men da må det være en med redusert stilling, og det er liksom ikke så lett).

Skrevet

Jeg synes det går greit, har tre unger og jobber 100%, med planlegging og organisering går det greit, men det blir ikke mye tid til sosialt utenom familien, men d har jeg heller ikke behov for da!

Skrevet

Vi har 8 barn og jobber 100% begge to og det går helt greit. Det blir stort sett hektisk bare når den ene av oss av en eller annen grunn er bortreist. Som nå denne kommende uka, hvor mannen min blir borte fra mandag til torsdag + at jeg må på foreldremøter på kvelden både på mandag, tirsdag og onsdag. Men det går jo det også, selv om det blir litt mer stress enn i vanlige uker. ;-)

Men vi har de 3 minste i samme barnehage da og kort vei til alt og skoleungene går til og fra skolen selv. Ordner seg selv om morgenen gjør de også.:-) De eldste kan også fikse middag innimellom på travle dager siden de er hjemme før oss.

Det viktige mener jeg er at man ikke stresser seg opp og legger lista alt for høyt i forhold til hva man skal rekke i løpet av en dag. Det kommer jo alltid en dag i morgen og arbeidsoppgavene løper ikke fra en. ;-)

Skrevet

Jeg går på skole fra mandag til fredag, drar hjemmefra klokken syv på morgenen og er hjemme klokken fem om ettermiddagen. Det er ikke mye jeg får se til ungen mine i uken, men i helgene koser vi oss. Mannen min bringer og henter i barnehagen å har middag ferdig til meg når jeg kommer hjem, visst ikke han hadde vært så fleksibel hadde d aldri gått. Kan du ikke gå ned mer i stilling, eller mannen din være mer fleksibel på jobb? Det er ikke lett, for det blir lite med kvalitetstid uansett.

Skrevet

Bil er tingen. Skjønner godt at du har problemer hvis du skal levere/hente i TO bhg UTEN bil.

Forøvrig jobber både jeg og mannen godt over 100%, men pga av arbeidssituasjon (uten å gå nærmere inn på det...) ser vi likevel mye til ungene.

Det skadelidende blir husarbeidet, det blir etter skippertaksprinsippet...

Skrevet

Og jeg har bare ett barn, og syns det er mer enn nok! Skal si man er forskjellig, ja! ;-)

Skrevet

Imponerende:-)

Skrevet

Både mannen min og meg jobber 100 %, men vi må ha to biler, fordi han jobber i en annen by en halvtimes kjøring unna. Har ungene i samme barnehage. Vi bytter på å hente og levere. To ganger i uka, begynner jeg på jobb kl 07 og slutter kl 15. Da blir det ikke så lange dager på ungene og vi får litt kosetid hjemme uten at de er dødssliten etter dagen. De andre to dagene i uka, slutter mannen min kl 15 og henter ungene, men han må da derimot jobbe til 17 de dagene jeg slutter tidlig. Synes dette fungerer greit, selv om vi er rimelig gåen fredag kveld. Men hvis man planlegger litt godt kvelden før og kommer inn i faste rutiner, går det meste på skinner.

Skrevet

mannen min har dessverre aldri mulighet til å levere ungene. Han kan hente innimellom, men ikke særlig ofte. I tillegg åpner den ene bhg kl 0800-1600, så det er kun mulighet for meg å jobbe 100% hvis jeg kjører hellikopter på jobb, hehe... Men takk for tips uansett:-)

Skrevet

Må mann, så må mann.

Går på rutiner her i huset. Først meg om morgenen, så opp med ungene, kle dei, stappe dei i bilen og levere i barnehagen. Sender med frukt, yogurt e.l. så dei har noko å gå på fram til frokost kl 7.40. (Leverer 6.30) Henter igjen kl 15.30, og da er det heim til middagslaging. Om eg må handle, forskyver eg som regl middag til kvelds. Ungene mine er stort sett ute etter middag med naboungene, så eg ser ikkje så mykje til dei då heller. Men helgene våre er hellige. Da er ungene nr 1, og eg prøver heilt ærlig å forhindre at dei springer til naboen. Foreslår heller ting eg veit dei liker, som me kan gjer sammen. (Tur i skogen m/ niste, dra på stranda med grill, besøk etc.)

Har heldigvis mulighet for å jobbe inn litt når ungene er hos pappaen, så da kan eg avspasere når dei er hos meg. (Men har lite med dårlig samvittighet for jobben, ungene kommer først.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...