Gå til innhold

Trenger jeg egentlig pose i vogna denne vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får min i januar. Terminen er den 8 :)

Så lurer jeg på... Jeg kommer ikke til å være så mye ute den første tiden, og når jeg først skal ut så kommer det til å være dager det ikke er så veldig kaldt. Jeg har Brio Kombi, og oppi den skal jeg ha lammeskinn i bunn, så ullteppe som er så stort at han kommer til å ligge oppå det, og samtidig ha det over seg. I tillegg dyne, og ullbody og ullgenser. Hallo, trenger jeg egentlig pose til han denne vinteren? Virker liksom litt unødvendig denne vinteren synes jeg, men hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og dress på han da selvfølgelig :P

Skrevet

jeg synes nå at du skal ha pose. men det er jo opp til deg. jeg tenker da bedre med ullklær og pose enn så mye over seg.

Skrevet

Det er selvsagt en vurderingssak som er opp til hver enkelt, men en pose blir mye lunere enn lammeskinn, ullteppe og dyne----- Det er i alle fall min erfaring! Har brukt voksiposen til jenta vår fra hennes første høst (hun er født 30. juli), og hun ligger kjempegodt i den... For min del er det derfor utenkelig å ikke bruke pose, men det kan jo fungere. Kommer kanskje litt an på hvor i landet du bor? Vi bor i trøndelag, her er det surt og kaldt! Vi venter også gutt i januar, og kommer definitivt til å kjøpe pose til han også! :-)

Skrevet

det spørs jo veldig hvor du bor, men jeg ville helt klart hatt pose til babyen om vinteren ja.... jeg bruker pose på ungen min nå jeg, og det er 13 varmegrader ute.... jeg ville kjøpt pose og heller regulert med mengden klær inni.... vi har samme vogna og jeg brukte i fjor vinte odewälderpose oppi bagen, og nå bruker jeg samme posen i sportsvogna...

Det er så lunt og godt for babyen med pose - og det fortjener han jo. du kan ikke være inne til april vettu, du kommer til å tørne :-)

Skrevet

Jeg har også termin i Januar, og har kjøpt en liten lammeskinnspose til å ha oppi vogna. Vi kommer til å være mye ute, så for oss er det et must. Det virker mye lunere med pose enn bare dyne, synes jeg.

Husk at det ofte er minusgrader til langt uti mars. Men på en annen side er det jo mange som bare bruker dyne som du har tenkt også da.

Skrevet

Vi bor i Moss :P

Men ull er jo kjempebra... Ull, dyne og teppe + klær. Jeg vet liksom ikke om jeg skal kjøpe det. Kan jo hende jeg gjør det likevel når vinteren først kommer :P

Skrevet

Pose blir helt overflødig. Det er MER enn nok med alt det du har tenkt å ha i vognen!! En skal være forsiktig med å gjøre det for varmt og tett i vognen.

Til dette barnet skal vi ha saueskinn og dyne i vognen. Kanskje teppe hvis nødvendig. i tillegg er det jo trekk som hører til vognen. Babyen kan ha ullklær hvis det er nødvendig. Merker fort hva som blir passelig for babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...