Trebarnsmamma30 Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Er 13+1, og like kvalmen enda.. når skal det begynne å avta?? Blir snart gal.. har kastet opp hver dag siden uke 6, gjerne 5 ganger eller mer hver dag (opptil 10 ganger på det verste).. Lever på brød, sjokomelk, pærer og juice.. det er det eneste jeg får ned. Blir ikke mye middag her i huset nei.. Gått ned 5-6 kg, men har ikke gått ned noe mer de siste par ukene da.. får i meg litt mat nå da. Men har den ekle kvalme følelsen hele døgnet, og klarer ikke gjøre noen ting. Har knapt vært utenfor huset.. Måtte bare klage litt, trodde jeg var blitt litt bedre men nå har jeg vært skikkelig kvalm hele helga.. kaster "bare" opp 3-4 ganger per dag nå da.. Lei av å høre "ja men kvalmen gir seg etter uke 12.." Jada.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Min kvalme ga deg tidlig i uke 15, så har du det som meg er kvalmen over snart..
caroline82 Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Stakkars deg.. Kjenner meg igjen desverre. Jeg har vært veldig kvalm også. Men etter uke 13-14 ga kvalmen som jeg hadde hele dagen seg. Men nå kommer den sånn plutselig etter et måltid å da må alt opp.. Uff. Har funnet ut at hvis jeg spiser et sted jeg ikke kan spy blir det i magen.. Men jeg håper også at det gir seg snart.. Hadde vær greit å kunne kose seg med hva som helt hvorsom helst. Men vi får glede oss over knøtte i magen.. Lykke til.
Trebarnsmamma30 Skrevet 23. september 2007 Forfatter #5 Skrevet 23. september 2007 Da jeg ventet nr 1 for 2 år siden, var jeg også veldig kvalm, men da gav det verste seg rundt uke 13 og jeg klarte å fungere igjen da.. men var ikke helt kvitt kvalmen før rundt uke 16. Men har vært enda dårligere denne gangen, trodde ikke det var mulig.. Håper kvalmen snart er over for meg og dere andre der ute:)
Gjest Orkideen Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Jeg kastet opp 3-4 ganger i døgnet frem til uke 19. Nå har det endelig begynt å avta.
Trebarnsmamma30 Skrevet 23. september 2007 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2007 Hvorfor står det "alle" plasser at kvalmen pleier å gi seg rundt uke 12?? Hører jo om mange som er kvalme lenger. Da jeg forklarte legen hvor kvalmen jeg var for 2-3 uker siden, sa han også bare: ja, men kvalmen pleier å gi seg rundt uke 12 den... Hvorfor kan en ikke bare følge boka...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #8 Skrevet 24. september 2007 For den pleier å gi seg i uke 12 for de aller fleste. I første svangerskap var jeg veldig kvalm med mye oppkast til uke 24. Nå er jeg ikke like kvalm som da, men er enda ganske så dårlig i uke 15. Så da har jeg vært en av de uheldige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå