Gå til innhold

Helsesekretær?

Stolt Mamma™-1jente og 1gutt!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som jobber som helsesekretær her inne? Hvor tok du utdannelsen, og hvor jobber du i dag? Trives du? Driver å kikker litt på dette nemlig, og er alltid fint med litt erfaringer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!Jeg tok helseskretærutdannelse ved Merkantilt Institutt i Oslo 1998/99. Jobbet en kort periode på RH og også ved Sykehuset Buskerud før jeg begynte på sykepleierskolen. Er i dag utdannet sykepleier og angrer ikke på det valget. Vet det kan være vanskelig å få seg jobb som helsesekretær etter endt utdanning,men dette kan jo variere. Hadde jeg skulle søkt på jobb som helsesekretær igjen, ville jeg valgt et legesenter, tror det er litt mer variasjon der enn ved en poliklinikk på et sykehus som jeg gjorde. Ble litt ensformig etterhvert, men det kommer jo litt an på hva man foretrekker. Jeg liker å jobbe med folk, så å sitte inne på en "skrivestue" foran dataen var ikke noe for meg. Lykke til, uansett hva du velger!!

Skrevet

Jeg tok utdannelsen min på Næringsakademiet, den er uten autorisasjon, noe man må ha nå,derfor tok jeg den ved siden av jobben noen år etterpå.

Jobbet noen mnd på et legesenter, for jeg begynte i et akuttmottak, der har jeg nå vært i 8 år. Grunnet flytting har jeg nå sagt opp min stilling, og søker jobber.

Om jeg kunne valgt igjen ville jeg ikke tatt denne utdannelsen, syntes det blir for mye elendighet dagen lang.

Jeg hadde ikke problemer med å få jobb, men har hørt om mange som sliter, spesielt de uten autorisasjon, da må man gå tre år, og det råder jeg deg til å gjøre. Lykke til:)

Skrevet

Så flott med gode svar. Tusen takk jenter!! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...