Gå til innhold

kan noen hjelpe? ang foreldrepenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter og tenker og rekner på det økonomiske..

Sitter å leser om foreldrepenger, og på Nav's nettsider finner jeg at folketrygdens grunnbeløp årsbasis er på kr 66 812. Så står det at for å ha rett til foreldrepenger må man på årsbasis ha halvparten av folketyrgdens grunnbeløp.

Vil det da si at om jeg i året tjener 33 406 kroner har jeg rett på foreldrepenger? (det er halvparten av 66 812 kr)

Er det ikke mer som skal til liksom? får det ikke helt til å stemme, eller er det sånn??

Dette er første gang jeg er borti dette, med mine to andre barn fikk jeg engangsstønaden pga jeg var i utdanning. Har dessverre ikke fast jobb nå..

På forhånd takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viss du har tent meir enn 33 406 kr til saman siste skatteåret og har hatt inntekt i 6 av dei siste 10 mnd har du rett på foreldrepengar, men dersom beløpet du får utbetalt er mindre enn det du ville fått i eingongstønad får du det i staden.

Skrevet

stemmer det! du må ha tjent 33 tusen på 6 mnd.

men jeg veit ikke helt hva månedsutbetalinga blir, når man har tjent så lite..

ville nok ringt nav, hvis det er noe du lurer på! er selv på telefon til de nå om dagen for å få hjelp til å fylle ut søknaden! er student i tilegg til at jeg har en deltidsjobb, og en sambo som er selvstendignæringsdrivende kunstner med stipend fra staten! da er det en utfordring å fylle ut disse søknadsskjemaene som er beregna på at mor og far har "normale" jobber! :)

Skrevet

Ok, takk.

Jeg jobber som ekstravikar i helsesektoren, og det varierer hvor mye det blir av vakter. en mnd er det myyye og en annen mnd er det mindre.. så går jeg litt skole ved siden av

Samboeren min er student, holder på med siste året på høyskole nå. Vet jo ikke hvor mye jeg kommer til å tjene, så får vel se det an utover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...