Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 vi har hvert vårt barn fra før av og en felles. mitt barn bor her hele tiden ,hans er her 2hver helg og ferier ol. det er mye negativ stemmning i dette huset hver gang sønnen hans er her. føler at det er far som lager denne. sønnen hans er uoppdragen og mangler respekt for mennesker. han er vant til å få det som han vil,ingen stiller krav til han. dette er ett tema i barnehagen også,der kaller de det utagerende oppførsel.jeg mener at han ,må bli strengere og mer konsekvent. deter så ille at det er flaut å dra noe sted når vi har barnet hans. og barnet dytter jo og presser på grensene hele tiden. men her er det altså pappan som ikke gidder ,fordi lillegutt blir sur og grinete når ikke alt går som han vil. tenker med gru på hvordan han skal bli når han blir stor(4 år nå) jeg mener dette må tas tak i og at han må være mer konsevent og sette tydelige grenser for hva som er greit. det har min sønn og det vil også vårt felles barn få når han blir større. skjønner ikke og blir så veldig irritert over at han ikke tar tak i dette,litt sånn ta 2 skritt tilbake dette ordner seg holdning... fler i samme bås ? han slipper meg ikke til men synes jeg innvolverer meg for lite. og vi er på hver vår planet ift barneoppdragelse... så innmari mye pes det her...
Anonym bruker Skrevet 24. september 2007 #2 Skrevet 24. september 2007 Typisk helgepappa-fenomen. Alltid bligjøre lillegutt slik at han synes det er koselig å være hos pappa. De klarer rett og slett ikke å se at barn får det bedre med grenser med bare med kos. Hvordan har han det hjemme hos mor, kan dere overføre noen av de samme reglene fra henne til dere. Prøv å forklar at det moren bygger opp resten av uken, raser sammen når gutten kommer til dere. Hvis ikke moren har grenser heller, blir det selvfølgelig værre, men du må jo bare være ærlig å si at du ikke kan leve med en slik gutt annenhver helg. Du har 2 andre å ta hensyn til og vil at alle skal behandles likt i deres hus. Sett dere ned å lag felles regler som skal følges av dere begge og for alle barna. Du må nok ta en del av støyten du også. Hvis dere er på hver deres planet så sett opp noen regler hver, så får dere inngå kompromier: om du må må gi avkall på noe så får du iallefall gjennomført noe annet. Håper det ordner seg:) Lise:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå