Gå til innhold

Min fødselshistorie......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Natt til søndag 16/9 våknet jeg at vannet gikk kl 0130. Da hadde jeg rier med 12 min mellomrom. Ringte sykehuset og jm sa at vi ikke trengte å komme før det var 5 min mellom hver ri.

I løpet av den neste halvtimen var riene plutselig nede i 2 min mellom hver så da var det bare å hive seg i bilen og kjøre så fort vi kunne til sykehus en halv time unna....

Da vi kom inn hadde jeg 4 cm åpning og sterke rier , og ble sendt rett på fødestua! Timen etter var det 9 cm, men pressriene kom ikke ordentlig igang. Hadde sterke og lange rier i 2-3 timer (helt grusomt) før pressriene startet skikkelig! Hadde på forhånd bestemt meg for å føde uten smertestillende og følte at det gikk helt greit selvom det var skitvondt!! Kan ikke beskrive den smerten det var altså!!

Etter å ha trykket i en hel evighet ( det føltes hvertfall sånn), en halv time, spratt lille Erik endelig ut.....3240 gr og 52 cm lang.

Det var en helt syk opplevelse, plutselig var det en baby der som bare var vår!

Kom hjem fra sykehuset etter 2 dager, og den lille gutten vår er bare såå skjønn. Han spiser, sover og koser seg. Tror vi har vært heldige med han ( hvertfall hittil) ,han sover stort sett hele natten i strekk og det er jo bonus både for mamma og pappa da ;)

Gled dere masse jenter, dette her er helt vidunderlig!!

 

klem fra me

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes jo ut som en rask og bra fødsel!

 

Gratulerer så mye med lille Erik :-D

 

klem

Skrevet

Ja ikke vet jeg...de på sykehuset sa at den var veldig tøff pga så sterke og lange rier...men ikke vet jeg...har jo ikke noe å sammenligne med jeg...bare glad det ikke tok så lang tid....

Skrevet

Ja, det kan jeg jo forstå :) det er jo ofte at de raske fødselene er mer intense og vonde enn de lange. Men tenk at nå er du ferdig og du har en herlig liten gutt :-D du er jo kjempeheldig og jeg er sikker på at du var veldig flink også ;-)

Skrevet

Gratulerer masse.

Åh, gleder meg sånn til det er min tur!!!

Skrevet

Gratulerer! Håper dere nyter hver dag:) Takk for at du skriver historien din her. Er litt lei av alle føsels-skrekkhistoriene her. Godt å lese om fine (om enn smertefulle) fødsler også! Gratulerer igjen!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...