Gå til innhold

Noen som har/hadde kynnere i 2tri? Samme som på 2.tri.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skrev et innlegg om at livmora plutselig bli helt hard, og fikk et svar at det høres ut som kynnere. Har hørt navnet, men vet ikke så mye mer om det. Har kjent det en del ganger nå, og flere ganger idag.

Det er vel ikke farlig å få det i uke 20? Er 20+4. Det bare hørtes litt skummelt ut å ha det når man bare har kommet halvveis. Er det noe jeg kan gjøre, ikke bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er ikke alle som kjenner kynnere så tidlig, men det er ikke farlig fordet!

det eneste du bør være obs på, er hvis de blir regelmessige, da ringer du føden! ellers, prøv å ikke stress! det kan hjelpe litt!

Skrevet

Jeg fikk kynnere i 1. trimester jeg!! Det er faktisk bare bra, det er visstnok slik at de som har mye kynnere ofte får en lettere fødsel (ifølge legen min). Hvis de blir ekstremt sterke så skader det ikke å ta en sjekk hos legen, men jeg ville ikke bekymret meg hvis jeg var deg. det er helt normalt

:)

Skrevet

Jeg hadde mye kynnere/sammentrekninger i magen i ukene fra ca 20-25, fikk beskjed av legen om å roe kraftig ned for å ikke fremprovosere mer av dette (med risiko for tidlig fødsel) - og hun ba meg finne ut hva som fungerte best for meg.

Jeg testet ut å gå hjem fra jobb litt tidligere (kl 14.00 i stedet for 16.00, eller ofte 18.00...) for å hvile litt på tidlig ettermiddag, først tok jeg bare ut oppsparte timer, men da jeg så at det virkelig fungerte fint - fikk jeg 20 % sykemelding av legen. Slik gikk jeg med kortere dager til permisjonstida begynte, og kynnerne forsvant fort. Har ikke hatt kynnere i 3. trimester.

Skrevet

jeg har hatt en del kynner de siste 3 ukene,er i uke 26 nå.var hos jordmor på fredag fortalte dette å fikk beskje om å roe ned,å når jeg kjente at jeg fikk de skulle jeg bare sette meg ned å slappe av litt.hun mente at det var litt fortidlig å ønske kynnene så veldig velkommen..etter uke 30 var vist dette greit.jeg fikk beskje om å ta magnesium,det skulle roe ned livmora og var helt ufarligt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...