ompah! Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Vesla er veldig plaget av tannfrembrudd fortida. Kan jeg gi henne paracet om kvelden slik at det kanskje blir lettere og sove? Harsånn flytende fra Pinex med jordbærsmak....
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 har slitt med det de siste dagene her også, det hjalp med paracet :-)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 du kan også prøve dentinox. bedøver gommene deres:)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Bare å gi Paracet, skader ikke iallfall. Men vil anbefale stikkpille i stedet for mikstur - da vet du at hun får i seg alt av virkestoffet.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 flytende virker fortere enn stikkpiller....funka ikke med dentinox her
Gjest Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Med mindre hun har veldig, veldig vondt og hyler ville jeg ikke gitt. Synes mange foreldre har litt vel lav treskel for å gi paracet og annen smertestillende. Paracet kan faktisk skade i lengden, blir litt for lettvindt å si at det skader nå ihvertfall ikke. Nei, en paracet i ny og ne når det virkelig trengs skader neppe, men på sikt kan faktisk paracet gi skader om man gir for ofte og/eller for mye.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 kremt, Alva, du skal gi -veldig- mye veldig ofte for at det skal skade. Men om man må bruke det daglig over tid ville jeg kontaktet lege først. En Paracet om natta når der er som verst, gjør ingenting. Men man skla selvsagt ha friske nyrer og frisk lever da
ompah! Skrevet 23. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2007 Nei, jeg har jo ikke tenkt å gi henne det ofte....bare hvis jeg ser at hun har det veldig vondt og ikke får sove på grunn av det! Har prøvd dentinox, men virkningen av det gir seg etter ca 5 min, så er ikke mye hjelp i det! I kveld er hun faktisk mye roligere, så det ser ut som smertene har gitt seg noe! Og da trenger jeg ikke prøve paracet likevel...foreløpig;)
Nicita73 Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Jeg gir heller lillegutt Paracet enn at han skal lide seg igjennom natten pga tenner. Her har vi hatt det gående en uke nå,fire tenner kommer på en gang. Har gitt Paracet et par netter, ikke i natt, og han har grått helt hysterisk, vridd og vrengt på seg, ikke klart å sove, er ikke bra for de det heller vil jeg tro, stakkar små. Paracet i dosen som er angitt er ikke skadelig, da skal man overdosere over lang tid, og det er det vel ingen oppegående foreldre som gjør.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #10 Skrevet 23. september 2007 Det finnes faktisk endel foreldre her til lands (var det 3 av 10?) som sender syke unger i barnehagen med en paracet i rumpen fordi de ikke vil ta seg fri fra jobben sin, så jeg er villig til å tro det meste om enkelte... Jeg mente dog heller ikke at man ikke skal gi paracet, for all del, men at noen overdriver bruken litt og til de minste barna bør en være litt varsom med bruken. Var ikke værre enn det. ;-)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #11 Skrevet 23. september 2007 Nei, men svaret ditt var om Paracet over lang tids bruk, og det er noe helt annet enn å gi en enkelt Paracet ved tannfrembrudd.Og å dra inn det med å sende syke unger i barnehagen er jo heeeelt off topic. Iallfall ift det HI egentlig spør om! Ja, vær varsom - men bedre å prøve en Paracet om ungen helt tydelig har vondt i munnen enn å la det være uprøvd!
Gjest Skrevet 23. september 2007 #12 Skrevet 23. september 2007 Og du sier enkelte foreldre gir Paracet for "lett". Vel, de finnes vel de som gir det for sjelden også, vil jeg tro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå