Gå til innhold

skam dere!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

selfølgelig er man ikke skapt for å ha følelser for en person.men når dere har samboer uansett hvordan forholdet er så må dere no klare å holde dere unna andres menn..synst det er helt utrolig å lese, spess en som holder på med en kollega og kjerringen hans er gravid i tillegg.hallo.egoistisk.tenk no på dette barnet som skal leve med mor og far.la no de få prøve å få dette til å være lykkelige..og visst det ikke går så gjør man det slutt og da kan vel dere kåte jenter ta denne evt mannen.blir så provosert.for det er liksom forbudt når en mann har en dame og familie og så holder dere på slik.respektløst.hadde dette skjedd meg skal jeg love jeg skulle hjemsøkt kjerringen til hun svimte...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Helt enig med deg. Alle som holde på slik bør tenke gjennom at dette er en av de mest såre ting som kan skje. Dette er ikke et spill. Man har også et ansvar i forhold til sykdommer, ser at det er noen som ikke engang bruker prevansjon i 2007 og blir gravid med andre menn. I værste fall kan både mann og barn få sykdommer som de må leve med (eller dø med) pga at noen gjør noe så idiotisk.

Skrevet

Jeg er så hjertens enig!

Vi er ikke ofre for våre utemmelige følelser, det GÅR an å styre dem. jeg har opplevd å bli forelsket selv om jeg var i et godt forhold, to ganger i mitt forrige lange forhold (10 år). Jeg gjorde ingenting med det, og det gikk over. Alle som har levt godt sammen i mange år, og alle samlivsterapeuter, bekrefter at dette skjer, at det nærmest er unaturlig dersom man IKKE blir betatt av andre enn partner i perioder. Men det går altså an å styre seg, når man vet hvor mye som står på spill.

Skrevet

agree!! fatter ikke hvordan et menneske kan ha samvittighet til å legge seg etter en annens mann, tenk å splitte en annen familie bare på grunn av sine egne lyster...! man kan ikke noe for at man vil og tenker på andre, men man må da kunne styre seg selv! det er ikke alltid at man har lov, bare man har lyst...

Skrevet

Altså, jeg er veldig enig. Så lenge dama vet at denne mannen har barn, kone og familie synes jeg det går an å holde seg litt på matta... Men når det skal være sagt, så må jeg bare kommentere en liten sak HI.

Du skriver at du skulle ha hjemsøkt dama som hadde ødelagt familielivet ditt... Men hva med mannen da? Det er jo faktisk HAN som har vært utro mot DEG. Det er han som har tatt valget om å gå utenfor husets fire vegger å ha sex med noen andre.

Så hadde dette skjedd meg hadde jeg nok ville holdt meg for god til å gå etter han hun var utro med... Hun har jo i egentlig, i teorien lov til å ha sex med hvem hun vil...

Skrevet

Jeg regner med at dere sikter til "forelska i andre"-tråden. Jeg har nemlig selv skrivd inn der.. Jeg skjønner godt at dere ikke synes noe om at hverken damer eller menn legger seg etter en som er gift/samboer. Jeg er vel en av de som definitivt har følelser for en annen, men er selv gift og d er han også.. Av den grunn kommer jeg ikke til å gjøre noe med dette, men prøver å jobbe meg gjennom dette, og håper at det går over. Men det er ikke lett. Særlig ikke hvis man jobber sammen.. Og la meg bare understreke at jeg er IKKE den som lå med en annen som hadde ei høygravid kone.. Jeg har hverken ligget med eller kysset noen.. (Bortsett fra mannen min..). Har ikke planer om å ødelegge ekteskap.. MEN, gud hvor deilig d var å få ut litt frustrasjoner angående disse "forbudte" følelsene!! Man kan jo være helt anonym, og d er deilig. D var ihverfall grunnen til at jeg la inn et innlegg der... D er uansett veldig lett for dere å dømme her inne, d er faktisk ikke alltid like lett å styre sine følelser.. Man blir ikke et dårligere menneske av den grunn.. Om man er utro støtt og stadig og ikke tar fem øre for å være d, så blir d noe annet, men d virker ikke som d er snakk om dette på denne tråden.. Og jeg må si meg enig i forrige innlegger, som sa at d faktisk er partneren din du burde "straffe" og ikke den han/hun har vært utro med..

Hilsen ei som forsåvidt er enig med HI...

Skrevet

Jeg inngikk nettopp et forhold med en gift mann, og kona hans er gravid. Skal love dere at jeg ikke la meg etter ham, han har vært den som har vært aktiv her. Han har vært etter meg som en klegg siden jeg begynte i den nye jobben, og til slutt (etter nesten ett helt år) klarte jeg ikke å motsta ham lenger. mannen er jo dritdigg!

Så lenge vi skiller på sex og følelser så bryr jeg meg ikke så veldig. Hadde jeg kjent kona hans ville situasjonen selvsagt stilt seg annerledes. Men jeg føler ingen moralske forpliktelser overfor hans kone eller barn. Han har selv sagt at han ikke har noen interesse av å skille seg, og jeg har ingen interesse av å få en mann på døra med en bitter ekskone i bagasjen. Nei takk!

Men det som er så artig er jo at trådstarter fremlegger saken som om at det er kvinnene som legger seg etter gifte menn. Jeg har levd i såpass mange år, har vært på min del av seminarer og julebord til å vite at dette stort sett ikke er tilfellet.

I single perioder av livet mitt så er sex med gifte menn faktisk å foretrekke. De er ukompliserte i forhold til single menn som kan finne på å forvente seg noe som ligner et fast forhold etterhvert. Jeg kommer til å fortsette dette forholdet til jeg blir lei av ham.

Skrevet

Hallo!!!!!!!

Hva tenker du på, eller tenker du i det heletatt? Du har ikke moralske forpliktelser sier du, nei det skal være vist at du ikke har moral. Det er noe som heter medmenneskelighet. Jeg blir rett og slett fly f..... når jeg leser dette. For det første håper jeg virkelig kona får vite dette, og at mennesker rundt deg får vite hvilken person du er. Pga noen øyeblikk nytelse så kan du ikke dy deg fy f. Håper en dag du treffer en du virkelig elsker og at du da får oppleve det du gjør, slik at du får smake din egen medisin. Eier du ikke samvittighet? Du foretrekker gifte menn, men verken barna eller konene foretrekker deg i lag med mennene og pappaene deres. Eier du ikke empati? Hvis du foretrekker ukompliserte forhold bør jo du som er så kald bare kjøpr deg sex, eller kanskje selge det. Det burde jo være det samme for deg da du ikke eier følelser for andre mennesker eller barn. Du burde sjerpe deg!

Skrevet

Helt enig!!

Latterlig diskusjon på den "forelsket i andre tråden" også. Skulle likt å se hva dere hadde følt dersom dere var utsatt for utroskap selv.. Selv du som "ikke var utro", men kun forelsket i en annen burde skamme deg hvis du fortsatt har har tenkt å holde kontakten med denne personen samtidig som du har en hjemme. Jeg er enig i at man ikke kan styre sine egne følelser, men ser man at de tar overhånd og det begynner å prege hverdagen og forholdet med den man er sammen med burde man kutte kontakten med denne personen tvert. Jeg ser det nesten som tiltenkt utroskap og oppsøke kontakt med en man har sterke følelser for. Slike hemmelige følelser vil en eller annen gang ta såpass overhand at utroskap ikke er langt unna. På fester o.l. som du treffer denne personen vil det alltid ligge noe i luften.. Vær føre var og kutt kontakten. Er du utro fysisk og dette blir allment kjent vil du alltid bære denne merkelappen og forholdet med den du er sammen med vil aldri bli det samme igjen hvis det i det hele tatt holder. Noe det svært ofte ikke gjør.. Er dere glade i det dere har hjemme eller respekt for andres familielykke så back off. Gjør det først slutt hjemme hvis dere ikke har det bra, gå så ut å finn dere en singel person som dere faktisk har en sjans til å bygge et forhold med!!

Skrevet

Det er dette som er fordelen med å bo i Oslo. Man kan stort sett gjøre hva man vil uten at dette får konsekvenser.

Neida, men seriøst. Jeg har egentlig ingen interesse av å holde på med en gift mann. Jeg vil jo gjerne ha min egen mann, som jeg kan ha for meg selv. Men av og til spiller følelsene deg et puss, og når noen jobber så aktivt over så lang tid for å få deg på kroken, så må man av og til gi tapt. Jeg har tapt i denne saken... Og det skal bli vanskelig å komme seg av denne kroken så lenge vi jobber sammen.

Jeg skjønner jo at det ikke er den ultimate situasjon, men det er mannen som i dette tilfellet både tok initiativ og som tok det endelige valget. Jeg ville aldri prøvd meg på en gift mann, det strider mot mine prinsipper, og jeg skulle nok helst ikke vært i denne situasjonen. Men nå er det ingen vei tilbake. Nå er det like greit at vi knuller til vi blir lei av hverandre, og den dagen kommer garantert. Dette er ikke en type forhold hvor den ulykkelge elskerinnen sitter på sidelinjen og misunner mannens familieliv. Det handler ene og alene om deilig sex.

Hadde jeg vært forelsket ville jeg aldri inngått et forhold med ham, det ville blitt for smertefullt. Men i utgangspunktet så synes jeg egentlig at dersom noen vil ha et "åpent" forhold så må begge parter være enige om dette. Synes jo det er litt urimelig mot kona, men så lenge hun ikke vet noe, så tar hun heller ikke skade av det. Forholdet hun har til mannen sin står ikke i noen som helst fare pga meg, bare så det er sagt.

Skrevet

Dersom man skal legge skylden på noen, må det jo bli den gifte mannen som legger seg etter jentene på jobben. Begge har selvsagt skyld, men jeg synes faktisk initiativtakeren har en mye større del av skylden.

Skrevet

Enig. Klart, man *må* jo ikke si ja i en slik situasjon, men man har faktisk ikke noe ansvar for følelsene til en kvinne man ikke kjenner. Mannen, derimot, *har* ansvar for følelsene til kvinnen han er samboer/gift med. Det er *han* som er utro.

Det blir også litt for dumt å si i den motsatte situasjonen f.eks. at kvinnen "la seg etter mannen" - dette tar ikke fra mannen noe skyld. Det går an å si nei. Så enkelt er det. Det er ikke som om dama holder en pistol mot hodet hans og sier "ligg med meg" - forhåpentligvis ikke, i alle fall, da hadde det vært greit. ;)

Skrevet

Jeg blir provosert....Mange her inne sier at hadde min mann vært utro skulle den dama fått svi. Hallo....våkn opp. Er det liksom henne som har gjort noe galt, hva med mennene deres, er de helt uskyldige de? Er dere virkelig så naive at dere ikke innser at livet har sine opp og nedturer? Alle vil oppleve å bli betatt av andre en eller annen gang i livet, og det behøver faktisk ikke være noe galt idet. I vanskelige situasjoner kan det tilogmed være at det er nettopp denne spenningen som holder dere oppe og gjør at dere faktisk klarer å fortsette å leve normalt. Jeg har vært der, har vært betatt av andre uten å gjøre noe med det. Det er deilig for en periode, og det har selvfølgelig fått meg til å tenke på hva jeg har hjemme og fått meg til å sette pris på det. Jeg ville ikke vært foruten dette, det har fått meg til å innse hvordan livet er og hvordan det kan være, det har fått opp øynene mine både på godt og vondt. Hadde min mann vært utro....jeg kan faktisk ikke sitter her idag og si hvordan jeg ville reagert og om jeg ville tilgitt, for jeg har ikke opplevd det. Det er først når vi er der at vi kan si hvordan vi vil reagere. Men uansett om min mann er utro, det er han jeg er sammen med og han jeg hadde måtte reagert ovenfor. Ikke dama (om hun ikke var en av mine venninner, da hadde det vært en helt annen sak). Jeg vil aldri synke til det nivået at jeg hjemsøker dama, det er ikke henne jeg har et forhold til. Så våkn opp dere her inne som tror livet er rosenrødt hele tiden.

Skrevet

Jeg er veldig enig med deg.

Selv har jeg sagt til min nåværende partner at dersom han er utro, så vil jeg ikke vite det. Når noe sånt som halvparten av oss er utro, så er jo sjansen for at din partner også er det som er det ganske stor. Og jeg har det bedre om jeg ikke vet, så kan han eventuelt sitte der og slite med den dårlige samvittigheten sin selv. Det angår meg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...