tuppa prøvd lenge Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 hva syns dere om å ha en nyfødt baby og ha hund? er det noen som har noen synspunkter på det?erfaringer? jeg blir snart prøver og har 2 kongepuddler som er litt viltre men veldig snille da:) har ikke lyst til å kvitte meg med dem men hvis det viser seg at jeg må så gjør jeg jo det men hadde vært greit å høre om litt erfaringer og synspunkter.
Brummeline3barnsmor Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Er mange som har både barn og hund, å det går heilt fint :-)
Mamma til snart 4 Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 hei vi venter vårt første barn nå i oktober, vi har fra før en boxer tispe på 2 år. kjempe glad i folk å kan være vilter til tider. men vi vet ikke at vi har hund når vi er alene, det jeg merkert at når vi fikk henne oppførte hun seg anderledes men min bror som da var 4 år, hun var mye mer forsktig, men harjet med de eldre søskene mine. det er nok mange argumenter for og imot, men jeg tror alt skal gå bra, ikke steng hundene utor livet, men la di få være med det lille barnet når du steller det, ammer det osv at de blir vant til noe nytt i huset, hunder er veldig smarte å stiller seg inn raskt. men jeg vet ikke hvordan din rase er med barn, men boxere er helt fantastiske, men for all del ikke legg den lille på gulvet slik at hundene kan hoppe over det. . derfor kommer vi til å ha lekegrind fra start av. men husk som sagt, ikke glem hundene, ta hundene med når du skal ut å trille vogn, uansett la hundene få være med på mest mulig, da forbinder de barnet med noe positivt;)
jiha Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Hei=) jeg tror det har ganske mye å si om det er stor eller liten hund. Jeg har en liten hund, og han er vant å være midtpunkt og sitte på fanget. Han takler det ikke så bra når det pluttselig sitter noe annet på fanget mitt. Han sitter å ser å med en gang jeg gir bort babyen, hopper han opp. I tillegg er han redd babyene, de er jo like store som han så jeg skjønner det,og de tar tak i pelsen hans og skjønner ikke at det gjør vondt. Han har ennå ikke gått bort til en baby å snerret, men en gang krøp en baby på halen hans å da snerret han mot han. Han holder seg unna babyer så godt han kan men det er tydelig at jeg ikke kan ha han når jeg får en liten baby selv, da kan jeg ikke passe på hunden hele tiden=( Heldigvis har jeg en i familien som elsker han over alt som kan ha han=D Du bør prøve å se hvordan det går med dine hunder i nærheten av babyer, men ville ALDRI ha latt de være ilag alene uansett=)
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Det skal ikke være noe som helst problem. jeg har ikke fått barn selv ennå , men prøver. men jeg kjenner utrolig mange som har hund og barn. men hvis du synes de er litt viltre så kan du jo reise på kurs med dem og få lært noen ro kommandoer f. eks. og sosialiser hundene dine så mye som mulig med barn og nyfødte. men husk at hundene skal ikke ha mindre oppmerksomhet selvom du får barn!
tuppa prøvd lenge Skrevet 23. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2007 tusen takk for mange gode synspunkter!:)jeg tror nok det går bra med hensyn til lynnet deres men som sagt så er de veldig viltre:)de er 3 og 5 år og oppfører seg som valper innimellom:)hehe men puddler er jo kjent for å ha lopper i rompa:) og jeg kommer aldri til å la babyen min være aleine med dem så det jo mange forholdsregler man må ta hensyn til også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå