Gå til innhold

Hvilken str bruker deres 4 åring i vinter sko/støvler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min bruker 28 i vanlige sko og så påstår en ansatt i en sko-butikk at hun bør ha 30 i vinter støvler fra viking..

syntes selv det virket litt stort, men butikk damen mente altså at hun måtte ha en god del å gå på over vinteren.

Hva tenker/gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror jeg ville hørt på butikkdama...de har peiling..min blir 4 år i januar og bruker str. 28 nå...

Skrevet

Har allerede kjøpt dem i 30, så jeg hørte på butikk damen ;)

men jeg ble litt betenkt i ettertid..

Skrevet

min bruker 29 i joggesko nå i sommer. Kjøpte akkurat vintersko i str 31. Må ha plass til ullsokk!

Skrevet

Guttungen på 2 år og 8 mnd. Har sommersko og høstsko i 26. Og kjøpte vinterstøvler til han i 28 og med en ullsokk så tror jeg det blir akkurat passe :)

De fleste ansatte i skobutikker vet hva dem snakker om.

Skrevet

De skal ha min 1.3 cm (o.8 bruker man å gå på - dvs skli fremover) Dattern min er 3.5 år - ifjor brukte hun 26 i sommer skoene - kjöpte 28 i Thermo samt Gore tex fra Viking (NOTIS : Viking er faktisk litt små i str) I fjor anbefalte damen i butikken 1.5 - 2 cm med tanke på evnt ullsokk oppi skoen.

Dattern min har i år 1.3 å gå på fra fjorårets vintersko/stövler så bruker Thermoene nå for så kjöpe nye i oktober - da og nye goretex. Regner med kjöpe 29 i år så hun har 2 cm å gå på !

Mvh

Skrevet

Takk for svar damer ! :)

Da følte jeg at jeg hadde fått bekreftelse på at jeg tok rett valg!

Skrevet

Jeg tar barnet med, og prøve rmed strømpebukse og litt tykk ullsokk. Da skal det være litt å vokse på fra ullsokken og ut. Noen sko er rett og slett litt trange om man har ullsokk nedi, så ville prøvd for å finne en sko som passer barnet. For store sko, blir veldig tunge å gå i, og trykker de noen sted blir det vondt.

Jeg har i år bare tenkt å ha sherrox, her på vestlandet er det jo verken særlig kaldt eller snørikt. Vanlige vintersko blir man bare søkk våt i i barnehagen. Har kjøpt såle til sheroxen som isolerer mot ekstrem kulde. Og det er plass til ekstra ullsokk.

Skrevet

har ei på 5 som måtte ha 28 i sine vintersko.. bruker 27 i joggesko/finsko..

Skrevet

Gutten min er 3,5år og måtte ha str 29 i vintersko, det er ecco eg kjøpte

Skrevet

Blir 4 år i november, 26 i vinterstøvler.

Skrevet

Lillegutt fyller 4 om to uker, og bruker str 26 i sko..! I vintersko må du tenke på at det skal være plass til en ullsokk, men de bør ikke være altfor store, da holder de ikke på varmen! Bedre å kjøpe en sko som passer frem til jul, og så heller kjøpe ny etter jul, enn å kjøpe en som er altfor stor nå..! Men det viktigste er å ta henne med i butikken og prøve, evt tegne rundt foten hennes på et ark, ta med arket og måle sålene på skoene du vurderer :-) Det bør være ca 15-20 mm klaring for at den skal passe til vinteren..!

Skrevet

Min bruker 25/26 i sko,han har ganske korte og breie føtter da;) Jeg vet ikke hva det blir vintersko enda:)

Skrevet

ser du har fått mange svar nå, men fikk høre på fredag at viking-skoene er små i str. Kjøpte derfor 27 til jenta mi på 3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...