caroline82 Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Har dere hatt med han?? Er så usikker på alt.. Er det vanelig at de er med, kan jo være bra for de også å høre hva de sier om knøtte vårt og hva som skjer med kroppen. Har bare vært på 1 legetime, glemte å spørre da.. Kanskje han blir litt roligere igjen også. Jordmødrene på nrk skremte han så mye at han gråt faktisk, å nå gruer han seg skikkelig til fødselen. Håper jo det forandrer seg etterhvert. Takk for svar..
C&M&H Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Pappa er med her. Ikke på alle da, men de han kan. Kjekt for han og å følge med og høre hjertelyden. Dersom mannen din har fødselsangst kan det sikkert være lurt at han er med når dere skal snakke om fødselen i alle fall.
Snart3små Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 jeg har hatt med mannen på alle kontoller og ul. han synes det er kjempe gøy å få vite litt om hva som skjer. de kan jo ikke sette seg inn i vår situasjon og har vanskelig for å forestille seg hva som skjer med oss. mannen min fikk også veldig angst når han så det progammet, men det er jo skjeldent så ekstremt. det blir også noe helt annet når det er din egen baby som kommer og når det er du som ligger der. det kommer til å gå kjempe fint.
*~2barnsmamma~* Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Jeg har hatt med pappa'n på alle kontrollene jeg har vært på!=) Synes det er veldig godt å ha ham med. Da får han selv høre det jordmor har å si, og kan komme med egne spørsmål hvis han vil. Så slipper jeg å komme med referat for hver gang også!=) Han har selv sagt at han vil være med på så mange som mulig, og det er jeg veldig glad for!=) Viser at han virkelig engasjerer seg hele veien!=) Og han får god informasjon fra jordmor om hvordan babyen har det akkurat nå, hva som skjer inni magen og med meg (hormoner o.l.) og hvordan en fødsel kommer til å være.=D Tror det er en vinn-vinn situasjon for alle jeg!=)
Leirha Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 På min førstefødte var faren med på alle timene utenom første. Vi syns begge det var kjempe fint.
Ninemi Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Samboeren min er med på alle kontroller. Godt å ha han med, og godt at han bryr seg så mye. :-)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Synes det virker veldig merkelig å ha med pappan på kontroll. Kanskje bedre til jordmor enn til lege, jeg har bare gått til lege og i tillegg til å ta de vanlige prøvene og målene så har jeg stilt noen få spm og så ut igjen. Jeg ville også følt meg litt tåpelig og ikke tatt opp alle smpinlige problem som forstoppelse og uvi osv.
caroline82 Skrevet 23. september 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. september 2007 Takk for alle svarene.. Håper han får fri til de fleste timene mine. Kan være greit å slippe å holde referat når jeg kommer hjem. Han er jo veldig interessert i alt sammen og lurer å sånn. Har jo ikke vært gjennom noe av dette før, og ganske skremmende inni mellom syntes jeg(vi).. Å til anonym, er vel ikke flaut å snakke om forstoppelse og sånn med verken kjærste eller lege. Er jo helt vanlige problemer, men jeg er ikke så veldig flau av meg heller da om sånne ting. Hihi:-) Tusen takk iallefall alle sammen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå