Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Er gravid for andre gang og er 30+0 i dag. Den siste uke synes jeg at aktiviteten i magen har avtatt litt, selv om jeg kjenner spark og bevegelse hver dag. Var hos JM på fredag og hun målte SF (27 cm). Ved forrige måling var SF målet på den röde streken, nå lå den litt under. HUn målte også hjerterytmen og den slo 158 slag per minutt. Ellers kjenner jeg, for det meste, spark/bevegelse på höyre side ved navelen. Kan se hvordan saker og ting skjer der. Kjenner også noe bevegelse inn mot tarmene ned i magen. Kjenner absolutt ingenting på venste side av magen, det er som om barnet ligger kun på höyre side. Er ikke det litt snodig? Klarer ikke helt å sette ord på hva jeg bekymrer meg for, men det er nå engang sånn. Visse dager er jeg bare bekymret. Kan noen gi meg noen tröstene ord? Noen som kjenner seg igjen?
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Kan hende barnet ditt begynner å få plassmangel og har lagt seg i en fast stilling? Jeg er i uke 39 og barnet mitt ligger med hodet ned og med kroppen på høyre side. Det har den gjort i flere uker allerede. Det blir ofte det samme bevegelsesmønsteret og jeg kjenner tydelig hvor babyen ligger. Kanskje jm kan fortelle deg om dette er tilfelle også hos deg? Så lenge du kjenner bevegelse vil jeg tro at alt er bra. :-)
mamma til s@lma Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Tror det er mange som kjenner seg igjen, og dette er bare begynnelse.. de virkelige bekymringer kommer når barnet kommer til verden, m,en det er vist ikke til å unngå .. sånn er det å være forelder:) Dette med å kjenne liv diverse steder og med varierende aktivitet, det har jeg opplevd selv mange ganger..babyen her har ingen faste mønstre , nå er det heldigvis blitt mer regelmessig, men ikke så lenge siden kunne det gå flere dager da hun var nesten turbo der inne, og så noen dager helt stille, uten eneste spark på flere timer, og hun satt i gang nesten i det jeg skulle ringe føden..tenk deg en sånn variasjon.. tror det eneste vi kan gjøre er å passe på at vi faktisk kjenner liv hver dag, og prøve å huske at babyer er jo forkjellige, snur seg inne flere ganger, osv.. en gang kjenner du at den hikker på høyre, andre gang kjenner du det ikke i hele tatt for babyen har snudd seg mot ryggen.. Så lenge alt ser bra ut på kontrollene, og du har ikke noen reele grunn til å tenke at det er noe galt, så tror jeg vi må bare stole på jm og så prøve å fokusere på noe annet, som tar vekk de rare tankene.. Nå når jeg skriver det så kom jeg på at denne tiden når babyene er inne i magen, er eneste i livet når vi faktisk vet 24 /7 hvor de er , og om de har det bra.. når de kommer ut, blir jo det barnehage , skole , lekekamerater osv etter hvert, da kommer vi til å tenke og bekymre oss enda mer..Det er egentlig en helt spesielt tid , når vi har den lille så nær så mulig ) lykke til videre og ha en fortsatt god søndag
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Kjenner meg godt igjen. Er som jeg skulle ha skrevet innlegget selv for en uke siden. Nå er jeg 31+0 og i helgen har tulla spalket og boltret seg som bare det Men kjenner fortsatt mest på høyre side. Var så bekymret sist helg at jeg gikk til legen på mandagen. Fikk se på UL at alt var bra. Det er ingenting som er verre enn å gå å bekymre seg for om det er noe galt. Så det er nok lurt og ta kontakt med jm eller lege i morgen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Tusen takk for kloke, fine svar fra dere jenter!! Det föles faktisk bedre nå :-)
Marianne87 Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 babyen min ligger bare med beina mot høyre og har gjort det i ca 3 uker (like etter hodet festet seg). snakket med jordmor om dette og det er ikke uvanlig. det er fordi det begynner å li såpass trangt så de finner en posisjon de ligger greit i og mange flytter seg nesten ikke etter det... så ingen ting å bekymre seg for
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå