Gå til innhold

21 mnd og storebror på 4,5 alene på et rom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om morgenen er det så deilig å ligge litt.. Er det ok om min 21 mnd barn og min 4,5 år gamle sønn leker i lag på rommet til storebroren? Har grind for trappa, vi er på rommet ved siden av...og hører hvis det er noe spesielt. Har prøvd å rydde bort ting som er så små til å putte i halsen, men man vet jo aldri hva som kan dukke oppe. Er det uansvarlig av oss??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel an på hvor "voksen" gutten på 4,5 mnd er, og hvor utforskende småen er.... Jeg ville iallefall være sikker på at alle små ting var gjømt vekk, ellers hadde jeg ikke tatt sjansen.

Skrevet

Vi lar storebror på nesten 5 år og lillebror på 1 år leike sammen på morningen vi også. Her er storebror veldig obs på leiker som er for små for lillebror og han passer på at lillebror ikke faller osv. Så vi lar de få lov mens vi ligger og slapper av på naborommet. Jeg sover aldri skikkelig etter at ungene har våknet for dagen. Går helt greit her og begge to har stor glede av det :)

Skrevet

Nei det syns jeg ikke er uansvarlig overhodet. Søsknene skal jo også lære å være sammen, og storebror lærer ansvar. Jeg regner ikke med at dere sover som steiner på den tiden, eller at soverommet deres er veldig langt unna... slik at dere hører det om noe skulle skje. Jenta vår på snart 4,5 er ofte alene med lillesøster på snart 1 år mens vi er andre steder i huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...