Gå til innhold

Anng. ringe føden/sykehuset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har vært syk i 3 uker nå... Med STERKE smerter... Det har ført til at jeg har tatt en del smertestillende... Jeg har da også tatt tabletter som ikke er sundt for graviditeten...( jeg visste ikke at de ikke var sunne før nå)

Jeg tar selvfølgelig ikke mere av de type pillene, men jeg har fått beskjed at de ikke vil få betennelsen min under kontroll på ca 7 til 10 dager...noe som betyr at noen tabletter (forte) til må jeg ta....

Nå er jeg da selvfølgelig redd for at dette kan ha tatt noe skade.... Er 16+ uker på vei, og har ikke kjent noe liv til nå...

Tror dere det er greit om jeg ringer sykehuset og uttrykker redselen? Tror dere det er mulig å få komme dit å sjekke at alt er bra? Selv om det er så tidlig i graviditeten? Eller børr jeg ta kontakt med legen min?

Har ikke ordinær UL før om 3 uker....

Kjempe usikker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ihvertfall ringe dit å høre. I og med at du ikke har vært på ordinær ul enda, så kan det nok hende at de ber deg kontakte legen din først. Men er verdt et forsøk. Lykke til :)

Skrevet

Ring og hør med dem du, er ikke bra å være så stresset vettu :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Tror jeg skal gjøre det... Evt. Bestille time til privat UL i morgen...

Skrevet

Jeg var i samme båt som deg for noen uker siden.

Fikk kraftig astmaanfall, de ville ha meg inn på sykehus, men jeg ville helst være hjemme.

Fikk endel medisiner, som ikke er bra for gravide.. Var da 13-14uker på vei.

legen på legevakten sa at han "trodde" ikke de skulle være "så" skadelige for barnet iom at jeg var over 12 uker(ok! hva er det for et svar og gi?) HAn sa videre at moren kom føsrt når det gjaldt slike situasjoner, uten mor, dør jo barnet og..

Så jeg ble jo bekymra ja...

Ringte føden/gyn.avdeling på sykehuset... Fordi magen var konstant har etter dette, og jeg hadde en del smerter som følgte med...

MEN jeg fikk ikke komme inn til UL, selvom jeg forklarte.

Følte meg helt teit i tlfen, har jo hørt at man blir tatt inn hvis en er bekymret.

Skrevet

Hei,

Takk for svar... Hvilket sykehus ringte du til?

Ser du har termin 09/03... Jeg har 10/03...

(samboeren har 13/03 & sønnen min har 04/03)

Skrevet

Det var Stavanger universitetssykehus.

Hehe, var mange imars hos dere da :)

Jeg ble flyttet fram til 1mars da jeg var på tidlig UL, men får ikke endrert dette på terminlisten :(

Skrevet

Hei! Jeg ville i første omgang fått en time hos fastlegen. Tror ikke de kan se noe på UL om barnet har tatt skade av medikamentene uansett (det er jo ikke snakk om misdannelser).

Skrevet

Bare ring!!! De tar deg nok inn om det ikke er for mye trafikk der idag, evt så tar fastlegen deg inn imorgen tidlig! de har respekt for den slags, så aldri noen grunn til å føle at du presser deg på eller er hypokonder! ring heller en gang for mye...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...