Gå til innhold

Sove og finne roen selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man få en 8 mnd gammel baby til å finne roen i sengen selv? Hun er stort sett grei å legge når hun skal sove for natten, men på dagtid er det værre. Hun sovner greit i vognen når vi er ute å triller, men hun har litt lakenskrekk i sengen, selv om hun er kjempetrøtt. Hun vil heller ikke sove uten å ha fått pupp. Har lyst til å gjøre henne mindre avhengig av puppen også med tanke på barnehage og barnevakt. Tar ikke flaske, driver og øver. Noen tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta ting veldig steg for steg, jeg ville først prøvd å venne henne på å få sovne i armene uten puppen, ved å bruke smokke eller flaska (bare hun ikke får sovne mens hun drikker av flaska selvfølgelig), også når det går bra, bare la henne ligge og gråte i senga.. Så lenge du vet hun har tørr bleie og er god og mett vurde det ikke være noe problem, det er helt forferdelig å høre på, men de sovner til slutt. Gråter hun mye kan en jo begynne med å sitte ved sengen og synge eller prate rolig til henne, slik at hun vet at hun ikke er alene:)

Skrevet

Flaske: Vi vente vår jente til med flaske ved å gi henne vann ofte, det var også dette rådet jeg fikk av andre. Gi flaskevann i tilknytning til måltider feks.

Vi har også hatt det samme problemet med søvn, hun sovner med en gang om kvelden men vil ikke sove på dagen selv om hun er trøtt, bare syter og snur seg til pupp. Å la henne skrike i sengen hjalp litt, men problemet vi fikk da var at når hun skrek rullet og vred hun på seg så hun havnet i en utroli dårlig stilling når hun først sovnet som igjen førte til at hun bare sov toppen 30min. Det som gjorde susen var et innkjøp jeg gjorde her om dagen av en "sovepose" ikke sikker på hva de kaller den men min samboer kaller det "tvangstrøye" da den minner litt om det (fester den ikke til sengen, funker supert for det). Hun bruker den også om natten og det fører jo til at hun forbinder den med å sove. I dag var første gang på lenge hun sov 2 timer i strekk på føremiddagen!! Fantastisk!!

Skrevet

Jenten vår er snart 9mnd

Skrevet

den fikk eg tak i ein butikk der de selge barneutstyr. De hadde forskjellige sortar, ein tynn og ein litt tjukkere, den tjukkeste er veldig grei no når vinteren nærmer seg slik at barne held seg varm om natta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...