MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 en smerte som oppstår i håndleddet etter lengre tids bruk av mus. En senebetennelse som kun kureres ved å la hånden hvile. Også kalt "musesyken" på norsk.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 Ok. Takk Kan en få dette av ødemer også??
mamma til s@lma Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Eee, nei.. fra medisinsk ordbok: karpaltunnelsyndrom, en tilstand som gjør at en av underarmens store nerver( nervus medianus)utsettes for langvarig trykk ved sin passasje ut i hånden forbi håndleddet. Symptomene er verking og smerter i hånd og underarm, følelsenedsettelse i tommel, peke-og langfinger. Hos oss gravide er det veldig venlig på grunn av vannansamling i kroppen, som da trykker på den overnevnte nerven.
MariaEW- 05.10.07♥ Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 ok. jeg søkte det opp på kvasir, var vel mer utfyllende der du fant det!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Ødemer er jo det samme som vannansamling i kroppen, så ja, man kan få carpaltunnel syndrom av ødemer .
mamma til s@lma Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 det kan godt hende at det oppstår også ved langvarig bruk av mus, jeg reagerte bare på dette med senebetennelse, for det er det ikke. Har det selv ( karpalltunellsyndrom altså, ikke betennelse ) og det er ganske plagsomt til tiders ,hjelper lite når man trenger to friske hender som sykepleier.. har hvert fall en kollega som måtte opereres for det ( det viser seg at det er ganske arvelig, hun måtte opereres lengre før hun ble gravid ), da lettet de bare på trykke rund nerven og etter to uker var hun tilbake på jobben.. Spurte legen min om det , han sa det ikke kan gjøres noe for det mens man går gravid, alt vannet skulle forsvinne sånn ca 2 uker etter fødsel sa han, og da skulle jeg merke bedring. Men plagsomt er det, uten tvil.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 OK, da hvet jeg det, takk for svar alle sammen =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå