kokkelimonke Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 I går da jeg gikk på do og tisset og skulle tørke meg, så måtte jeg tørke meg rundt 5 ganger før det ble "tørt" der nede. Det kom store mengder med blankt slim på papiret, det var ikke i samme konsistens som vanlig utflod, mere sånn slimete, og det var ikke noen farge på det. Eller.. det kunne kanskje minne om litt grønnskjær, men det er sikkert fordi dopapiret er kritthvitt, så det blir en liten innblidning. Kan dette ha vært slimproppen ? Jeg har hele tiden forestilt meg at det er en liten "klump" med slim og blod som kommer når den går. Eller kan det også bare være slim, uten noen klump eller blod ? Setter stor pris på svar da jeg er førstegangs og veldig uvitenende! :-) Har siden i går hatt lettere mens-smerter i ryggen, som kommer og går. Er foressten 40 + 1 idag!
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Jeg tror også slimproppen er mer som en geleklump, gjerne med blod i. Jeg har også hatt økende utflod de siste ukene, og har forstått at dette skjer fordi man begynner å bli moden. Livmorhalsen blir tynnere og mer tøylig. Dette kan også forklare menssmertene du har, siden dette også gjerne er tegn på modning. ;-)
Tulletutta Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 vet virklig ikkje sikkert ,men tenkte eg kunne skrive det jordmoren min sa til meg ang, det er normalt med mykje slim i slutten av svangerskapet og spes etter at samleie og liknende. har aldri sett slimproppen selv siden eg er førstegangsfødende, men av dei forklaringene eg har fått høyres det ikkje sånn ut.. eg hadde ein klump for vel ei veke siden og spurte jordmoren min om dette og den kunne kanskje minne om sånn som du forklarte dette, ho meinte det ikkje var det. Får håpe at det er slimproppen for din del og at mens smertene er begynnde fødsel!! lykke til!!
kokkelimonke Skrevet 23. september 2007 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2007 Tusen takk for svar :-) Da høres det ikke ut som det er slimproppen min som gikk gitt, men får håpe dere har rett ang modningen. Ble sjekket forrige uke om jeg var moden, da fikk jeg beskjed om at livmorhalsen fortsatt var lang men at det hadde begynt å modnes litt.. hva nå enn det vil si, hehe. Hun fikk nå ihvertfall ikke til å strippe meg, fikk ikke inn noen finger heller. Men siden det bare er 2 dager igjen til termin, så får jeg satse på at noe begynner å skje snart :-) Masse lykke til, til dere også :-)
strekkmerketrollet Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Synes godt det kan høres ut som proppa! Har hørt at det ikke MÅ vere blod i den =) Da min gjikk for 2 uker siden var det blod i den... slimet som kom dagene etter var også blodete, men siste uken har det bare vert blankt... kanskje litt grønt(?) Ser ut som bever'n er forkjøla! Har hatt økt utflod siste to mnd, men dette slim greiene er en helt annen konsistens ja =) er 39+6
kokkelimonke Skrevet 23. september 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. september 2007 Hehehe - ja kan fort minne om at beveren var forkjøla ;-) Jeg vil vel egentlig aldri få svar på om dette var slimproppen eller ikke! Men noe var anderledes var det, for jeg har også hatt økt utflod de siste 4-5 ukene, men det var vært mere hvitaktig, denne gangen var det gjennomsiktig uten masse groms og grams. Får krysse fingrene for at noe skjer, for oss begge (ser du også er fødeklar) uavhengig om det var slimproppen eller ikke, snart :-)
de tre bukkenebruse Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 da slimproppen min gikk i forige svangerskap kom det slim på papiret når jeg skulle tørke meg som på en måte "spratt" tilbake,og det hang litt fast hehe...tok på meg et bind og da kom den i det,men resten av slimproppen kom på natta og da var det ganske mye slim som kom det var blankt men litt hvitt i...
L-O-V-E&prinsen+spireimagen:) Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Jeg har også ØKT utflod som HI beskriver... Men har liksom lest at slimproppen liksom er en blødig geleklump, så tror ikke at den har gått. Men har ikke hatt noe blod jeg for min del.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå