Gå til innhold

Stakkars de på 1.tri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var der inne å kikka nå.. Det er veldig veldig mange spørsmål fra de som ikke er gravide enda. Husker det var slik da jeg var der og,men nå har det jo tatt helt av! Nå er ca hvert 3.innlegg fra noen som er gravid,og de andre er de som lurer og graver.. Hmmm.. De som er gravide er vel ikke leger eller superkjente med andres kropp vil jeg tro?

Huff.. Jeg håper jo at de som svært gjerne vil bli gravid,blir det.. Men det blir litt mye av det gode.. Er uansett glad jeg ikke hører til der inne mer. Hadde ikke fiksa det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare legge til at nesten samtlige innlegg inneholder SA på en eller annen måte. sånn for å skremme oss litt mer.

Hilsen ei fra 1tri. ;) (satt å så på siste 150 innlegg, å klarte ikke dy meg....skal liste meg ut igjen nå:P)

Skrevet

Ja,gudskjelov er sånt litt bedre her inne... Det er ikke lett med alle de innleggene med SA.. Men jeg synes nok de andre er mer plagsomme i den forstand.. Er vanskelig å svare på symptomer osv osv... Hva skjedde med den gode gamle testen..

Skrevet

Sånne 'er jeg gravid?' spørsmål er jo så altfor teite da! 'Og jeg hadde sex i går,kan jeg være gravid, når kan jeg teste, er det for tidlig i morgen?'. Vent til ikm og test for faen så får dere svar! Og lurer dem etter det, gå til legen å få svar på om dem er det, vi vet da vel ikke! Og hvorfor i alle dager teste 6-10 ganger når første test viste postitiv og allikevel kommer det en tråd om 'testet positivt, kan jeg være gravid?'. En strek er en strek for fasan!

Er innom der innimellom for å se om det er noe jeg kan svare på, men jeg blir mer og mer sjokkert over trådene, og det er jo samme trådene hele tiden. Hvorfor leser de som lurer på den samme tingen hveradres tråder og svarene de får?

En Anonym fra 3. tri fikk kjeft av 'nummer fem på vei' for å være anonym enda hun var innom bare for å ønske alle lykke til, da ble jeg provosert gitt!

Åååå tok ut litt frustrasjon her nå jah, og takk og lov at det ikke er sånn her inne :-))

Skrevet

Helt enig med deg Athina!

De må jo kunne bruke sunn fornuft>.

Jeg fikk helt sponk av 1 tri, fordi det handlet jo bare om SA/MA/Åhh jeg blør/kan jeg være gravid...??. Følte liksom ikke at jeg hadde noe der inne å gjøre, og det er jo dumt, fordi hele meningen med forumet er jo borte da..

Skrevet

Sunn fornuft er visst ikke eksisterende der inne, og legekunnskapen er visst overvurdert, og søking på nett om ting er totalt fjærnt for noen av dem. www.doktoronline.no eller jordmorsvarene på babyverden? Næsj dem vet jo ikkeno, mens førstegangsgravide på 20 år på 1.tri, ja dem må jo vite ALT og ser SYNSKE så jeg spør der jeg! Hadde jeg blitt gravid etter dette svangerskapet, hadde jeg hoppet over hele 1.tri og ventet til det var tid og være her på 2.tri. Har sett at det er flere som har gjort det den siste tiden for de har syntes det var så ubehagelig og stressende å være der inne, og det skjønner jeg godt! :-)

Skrevet

Jeg er akkurat ferdig med 1 trimester. Før jeg fant ut om BIM tenkte jeg ikke på at noe kunne gå galt, men etter å ha lest innleggene på 1 tri ble jeg kjempebekymret for alt! Det virket jo der som om 9 av 10 svangerskap ender i SA og MA. Jeg måtte rett og slett legge BIM på hyllen til jeg var 13 uker. Ganske trist, for det er jo mye man lurer på som 1. gangs gravid. Men nå er jeg uansett her på 2. tri. Jippi:)

Skrevet

He, he... Må nå le litt jeg. Dette minner litt om når min nevø på 18 sier til min datter på 17 at "slik var jeg også da jeg var på din alder, men du vokser det nok av deg."

Selvfølgelig er det de samme trådene som går igjen, for det er jo ikke de samme menneskene som er der hele tia, for de er jo nå i 2. tri... Og så er det jo stort sett det samme som bekymrer gravide i samme periode, ny periode/trimester gir nye spørsmål. Det er derfor det er delt inn slik med forum også tenker jeg. Jeg syntes ikke det var noe ille å være på 1. tri, jeg leste de trådene jeg følte for og så lot jeg resten være. Jeg orket i allefall ikke bruke energi på å irritere meg over hva andre lurte på.

Jeg synes også det er helt greit at folk skriver om sine MA/SA. Det hører naturlig inn i 1. tri og delvis inn i 2. tri også. Tåler man det ikke får man la være å lese det. Jeg synes det er fint av dem som skriver i overskrifta hva innlegget handler om, da kan man velge om man vil lese eller ikke. Og det gjelder egentlig alle innlegg. Og det er noe man kan bli flinkere til her inne på 2. tri også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...