yellowhåpefull Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 Hadde tenkt å ha det i midten...sånn buffer mellom de to andre kamphanene:-).... Det er jo like seler på alle plassene i baksett.. Noen som vet?
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Hvis selene er det samme, som du skriver, ser jeg ingen grunn til at barnesetet ikke kan stå i midten... Men kan jeg spørre hva slags sete du har? Og er det til baby?
yellowhåpefull Skrevet 23. september 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. september 2007 Har ikke kjøpt sete ennå ( får ikke den nye bilen før til uka ).. ...men håper at det fins seter som kan settes i midten. Vi får bil med Isofix....ikke at jeg egentlig vet hva det er ( utenom at det har no med barneseter å gjøre ) Det blir babyen som egentlig da skal sitte imidten ja... :-)
TøffiTrynet☠ Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Isofix er genialt!! Da kjøper man en base som man fester i isofix-festene, også klikker man stolen fast i basen!! Da slipper man alt styret med å feste med belter... Kan jo anbefale noen merker du kan kikke på: Britax, Maxi Cosi og Izi Sleep.. Lykke til, og grattis med ny bil!!
Vestlandske meierier A/S Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 har hørt at dersom setet står bakovervendt så er midten den sikreste plassen:)
Gjest Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 Var det jeg også tenkte når jeg gikk gravid med vesla. Skulle ønske jeg sjekka litt mer opp i ting FØR vi kjøpte setet. Vi enda opp med Maxi Cosi med base, kjempesupert sete!! Men det er ikke godkjent i midten på vår bil. Var faktisk bare en bil det var godkjent i midten om jeg ikke husker helt feil. Akta sine seter med base er godkjent i midten, men om det er isofix på de seta er jeg usikker på. Tror ikke det. Er sjeldent vi er hele familien i bilen på samme tid, så jeg har eldstemann framme. Basen til vesla sitt sete står bak passasjer sete. Skal vi alle i bilen og på lengre turer så fjerner jeg basen og monterer setet i midten, det er nemli godkjent i midten uten base. Anbefaler deg å ta med bilen når du skal handle sete, prøv deg frem. Og vær sikker på at de du handler av vet hva de snakker om, er faktisk en del som selger sete som ikke helt vet hva de snakker om! Lykke til i jakten på sete, Maxi cosi er forstn veldig bra selv om du ikke kan ha det der du helst vil =)
ALMA1 Skrevet 23. september 2007 #7 Skrevet 23. september 2007 Bakover vendt setet i midten er faktisk det sikreste for barn i bil.
Gjest Skrevet 23. september 2007 #8 Skrevet 23. september 2007 Kjempelurt å sette setet i midten av bilen. Jeg anser egentlig det for å være den sikreste plassen i bilen...
Gjest Skrevet 23. september 2007 #9 Skrevet 23. september 2007 Ja, da er det jo litt dumt av maxi cosi å ikke produsere basene slik at de er godkjent i midten. Skikkeli irriterende i grunn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå