Gå til innhold

Barnevogn-gode og ikke så bra merker..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett på en del barnevogner. har god tid enda men titter litt rundt da. Men skjønner jo fort at jeg er heeelt grønn på det,hihi.Tenkte og kjøpe brukt.

Noen som har dårlig/gode erfaringer?

Hvilke merker er bra?Absolutt ikke bra?

Er det noen som vet om Basson er bra?Har ikke hørt så mye om det mest simo og brio.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmaljunga er ei flott og solid vogn!! Jeg bor på landet, og er mye ute og triller! Emmaljungaen kommer seg fram i både snø og gjørme, er perfekt til vårt bruk! Litt tung å løfte inn og ut av bilen, men det blir man vant til! :-)

Det kommer jo an på hvor du bor, og hva du vil bruke den mest til... Om du stort sett kommer til å bruke den innendørs (shoppingturer o.l.) eller kun på asfalt, er det ikke sikkert emmaljunga er det beste for dere, da er kanskje en 3-hjuling bedre?

Skrevet

Bor også på "landet". Er grusvei her jeg bor. Har stor bil (hi-ace) så plass er ikke så stort problem. Er jo ikke så langt opp heller:)

Blir vel noen shoppingturer men mest grusvei.

Takk for svar:) 1-0 til Emmaljunga

Noen som har hørt om Basson da?

Skrevet

jeg har og emmaljunga, veeeeeldi fornøyd!!

valget sto mellom den og basson, og det ble emmaljunga fordi

*det var lettere å fylle luft i hjulene

* basson har en sånn greie at du må trykke ned på en viss plass for å

få ned kallesjen, det er upraktisk

*den var lys inni

basson er vel litt "høyere under taket"

men egentlig er det vel en smaksak

simo er vel litt tung, og brio er vel litt liten..

Skrevet

Heisann!

Vi kjøpte vår Basson i 2004 (best i test det året). For oss var valget enkelt... Vi er 1,80 og 1,90 høy og basson-vogna er ikke av den lave typen. Dessuten fikk vi en ganske stor baby, og Bassonvogna har stor bag med stor plass til Voksiposen osv.

I tillegg er den meget lett. Den er super på vinterføre!

Mange av vognene i dag har litt for mye fjæring, synes vi. Det gjør at den føles veldig tung, og enda mer tung på vinterføre(har prøvd).

En annen vogn vi er meget fornøyd med er en Emamaljunga, men den er for større barn. Uansett vil jeg tro at de kjører ganske likt prinsipp på vognene sine. Den er meget lett å kjøre også(også vinterføre).

Den heter Emmaljunga scooter(eller noe sånt) den vi har.

I bunn og grunn så bør man ut og prøvekjøre vogner i butikkene, for å finne hva nettopp DU er ute etter. Vi har så ulik smak alle sammen :o)

Skrevet

Jeg så at ei hadde valgt bort Basson pga av bl.a hjulene...

Vel, vi valgte ikke lufthjul, men plasthjul(tror det heter det), da behøver man ikke tenke på luft i det hele tatt.

Vi har ikke hatt noen problem med kalesjen, men den skal trykkes ned, før en drar den tilbake ja :o)

Skrevet

Her kjøpte vi først Brio ... men den byttet vi fort ut. Var ikke fornøyd i det hele tatt

Så kjøpte vi Emmaljunga ... å bare elsker den vognen. Super fornøyd

Skrevet

VI har ikke kjøpt vogn enda, men tenker å kjøpe Emmaljunga edge duo :o)

Har ei venninne som har den, og hun er kjempefornøyd. Hun nevnte at den er litt tung å ta inn og ut av bilen, men at det blir en vane. =)

Skrevet

Hmm..nå er jeg glad jeg har god tid på meg:)

Jeg er ikke høy da. Bare 1,60. Da er det nok set og ikke velge basson:)

For oss lave da:)?

Skrevet

prøv dere frem i butikken, se på høyde, om håndtaket kan justeres om en av dere er høyere og sånn. Er det mye snø der dere bor bør det være store hjul. Prrøv med den typen pose du skal ha oppi. Snakk med andre som bor på samme sted.

Skrevet

for de lave ville jeg sagt brio jeg..jeg er 1,73 høy og briovognene i bhg syns ikke jeg er gode å trille med mindre de står på høyeste regulering

Skrevet

Har simo kombi og er veldig fornøyd med den. God plass - eneste minus at den er litt tung - men vet ikke i forhold til andre..

Skrevet

som barnevakt og dagmamma har jeg vært veldig fornøyd med Quinny Freestyle.. Men vi bor i byen da, har ikke testet den i skog ol. Teutonia er også et ok merke men synes ofte at de er litt vanskelige å svinge. Carena reistetrille anbefales IKKE ;-)

Skrevet

Jeg har ikke prøvd Basson, men jeg er 158 høy og har gjort noen erfariger oppgjennom :

Vi hadde en simo bagvogn til førstemann, men den var så høy at jeg ikke så over kalesjen - og det så mer ut som vogna va på tur med meg enn omvendt.

Vi kjøpte så en Teutonia Mistral sport, som er super. Ganske lav, og det er genialt både fordi jeg er lav selv, men også fordi den er lett og stabil for større barn. Jr lærte tidlig å klatre inn og ut av den. Kan brukes fra nyfødt stadiet med en god pose eller doftbag oppi - og til de ikke trenger vogn mer.

Vi solgte den når jr var ferdig med vogn, og nå har vi kjøpt en Teutonia Elegance duo vogn. Det er en klassisk vogn, men lavere enn Emmaljunga og Simo. Jeg har full kontroll, og ser over vogna. Den har regulerbart håndtak, og sambo som er 190 kjører også vogna uten problemer. Stor bag er det også.

Skrevet

Vi har Basson Roma og er veldig førnøyd med den foreløpig. Har bare fått prøvd sportsdelen ennå, for vi kjøpte vognen til førstemann da han var litt over 1 år. Enkel og grei å ta fra hverandre og sette sammen igjen. Skjønner ikke hva som er problemet med høyde på de som skal trille den, for styret kan du jo vippe opp og ned akkurat slik du vil ha det. Småen på snart 3 år når jo til og med opp når vi vipper styret helt ned.

Bagen til vognen virker stor og god også. God plass i den.

Synes også at vognen er fin :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...