hios Skrevet 23. september 2007 #1 Skrevet 23. september 2007 noen som vet hvilke symptomer man får (kvinner)?
winneboo Skrevet 23. september 2007 #2 Skrevet 23. september 2007 Som regel ingen faktisk, noe som er veldig skummelt.
BettyBoob Skrevet 23. september 2007 #3 Skrevet 23. september 2007 har hatt det 2 ganger i min "ungdom" - fikk symptomer begge ganger. Ene gangen var det en generell ekkel følelse i underlivet (litt kløe og ubehag) andre gangen blødde jeg hver gang jeg hadde sex.
nr2eprins Skrevet 23. september 2007 #4 Skrevet 23. september 2007 Ingen symptomer. Og husker jeg ikke feil er det denne kjønnsykdomen vi kvinner kan bli steril av.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 23. september 2007 #5 Skrevet 23. september 2007 Utflod, svie, ubehag ved samleie. Det man blir steril av er eggleder(?) betennelse, og det kjenner du i alle fall om du har.
roxanne Skrevet 23. september 2007 #6 Skrevet 23. september 2007 I ca 70 % av tillfellene av klamydiasmitte hos kvinner er det ingen symptomer som en merker på infeksjonen. Dette er jo skummelt fordi da går en rundt som smittebærer, og en kan ha smitte i mange år før det oppdages. Det er ikke alltid at smitten oppdages ved prøvetakning heller. Derfor bør en ta prøver når en er til de vanlig GU kontrollene. Får en symptomer kan det merkes som utflod og/eller svie ved vannlatning. Noen kan få betennelse i urinrøret og det er plagsomt (spesielt hos menn som har lengre urinrør), men også kvinner kaan få betennelse i urinrøret. Noen kan få vanlige symptomer på eggelederbetennelse. Smerter utstrålende til den ene eller begge sider i underlivet. Ofte diffuse symptomer. Når det er kommet så langt kan det føre til tette eggeledere. Hvis en er disponert for det kan en også få problemer med leddene - en sykdom som heter Mb Reiter. Da kan leddene hovne og bli vonde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå