Gå til innhold

Irritert og sint i dag!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var ute sammen med noen felles venner av meg og barnefar. Det har vært slutt i 1,5 år og jeg har ingen følelser for han lenger. Han er utrolig bitter og veldig vanskelig, jeg har alltid sagt at "det blir nok bedre den dagen han finner ei ny..."

Venninna mi kunne fortelle det at han faktisk har hatt ny dame i 6 mnd, og at hun fungerer som barnevakt/stemor (kall det hva du vil) når han er på jobb og det er hans helg. Hallo!!??

Og dette skulle ikke jeg få vite?

Når det ble slutt ble vi enige (omtrent det eneste vi ble enige om...) at hvis noen av oss skulle finne ny, så skulle vi fortelle det. Iallefall etter det var blitt seriøst.

Åh, skrekk og gru... Kjenner det vrenger seg innvendig av at lillegutt har ei stemor jeg ikke aaaaaner hvem er. Håper dømmekraften hans er bra altså...

Hva sier dere...har jeg "rett" ¨på å vite hvem stemor til sønnen min er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo du .

ja , det synes jeg virkelig!!!

spec siden dere var så enige om akurat den saken. h

han har jo lixom brutt ett löfte med å ikke prate med deg om det...

Skrevet

Det hadde jo vert kjekt om han fortalte det, men du har vel egentlig ingen "rett" til å vite hvem din sønn treffer når han er hos faren.

Og med mindre de bor sammen, så er hun vel strengt tatt ingen stemor heller.

Forteller du din ex om alle din sønn treffer når han er hos deg?

Kanskje det er litt dårlig gjort av han å ikke si noe ettersom dere ble enig om det når det ble slutt, men kanskje han synes det er vanskelig å fortelle det?

Du kan jo si til han (på en rolig måte) at du ville sette pris på å få vite om sånne ting direkte fra han, og ikke ute på byen.

Men jeg synes faktisk ikke du har noen som helst grunn til å være irritert, men det er nå min mening.

Skrevet

jeg syns at når han bruker henne som barnevakt så burde du få vite det. hvem han puler på spiller ingen rolle, hvem som passer barnet, det spiller noen rolle.

om far her bruker bonusmor som barnevakt spiller det ingen rolle siden jeg vet hvem det er og vi alle vet at vi er oppegående mennesker. menjeg ville alikevel satt pris på om han sa i fra. mest fordi det er helt idiotisk og si til sønnen sin "hadde du det kult hos pappa i dag? lekte dere masse?" også var han ikke sammen pappaen sin.

om jeg møter en kamerat så sier jeg jo ikke fra til pappaen, men om jeg skulle latt vårt barn være alene med en kjæreste eller venn så sier jeg jo selvsakt fra til far først, at jeg har fått kjæreste og spør om han vil hilse på. men nå ville jeg ikke latt nye kjæresten passa uten og spurt pappaen om han ville passa først. (da mener jeg ikke av typen "jeg løper opp på butikken og kjøper en melk")

forstår at du blir overakset og fortvilet. men ikke lag noe rabalder. bare si rolig til far at du hørte han hadde fått dame og at det hadde vært fint om du fikk møte henne spesielt siden hun sitter barnevakt.

Skrevet

Vi har også en avtale om å si fra om slikt på forhånd. Ingen av oss har vel rett på å vite det, men det angår barna i aller høyeste grad, og da synes jeg man kan gjøre såpass. Ungene prater jo også, og det kan være greit å vite hvem ungen prater om. Og dessuten, har man problemer med det er det greit at det kommer fra far og ikke ungen! Så slipper man å plutselig stå der uten ord og kanskje ha mest lyst til å bombadere ungen med spm.

Men husk at det skal gå begge veier da ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...