Gå til innhold

Lær dere norsk!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i huleste er så vanskelig med å skrive ordene DEPRIMERT og ANTIDEPRESSIVA?

Det heter hverken depremert, diprimert eller depramert! Og heller ikke antideprassive! Tror halvparten av dere her inne lider av AFASI!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og du bør kanskje prøve å legge inn et innlegg om noe helt annet, for jeg er drittlei innlegg som har med språk å gjøre (det til tross for at jeg selv alltid leser igjennom meldingene mine for å se om jeg har feil). Selv om jeg er perfeksjonist i forhold til meg selv, trenger jeg ikke være det i forhold til alle andre. Jeg forstår jo hva de mener.

Hilsen hun som i stillhet retter andres skrivefeil =)

Skrevet

Afasi: Afasi er en språkdefekt etter hjerneskade hos et individ som har gjennomgått normal språkutvikling inntil tidspunktet for skaden.

HI, du må nesten vite hva du snakker om selv. Det er nok dysleksi du tenker på.

Når det er sagt: Blir selv frustrert over skriveleifene jeg ser titt og ofte her inne, men vi må tenke på at ikke alle har lett for å skrive rett. Har selv ei venninne som har dysleksi, og da blir det litt leifer med jevne mellomrom.

Skrevet

AFASI = Afasi er språkforstyrrelse som følge av sykdom eller skade i hjernen. Afasi innebærer som regel vansker med både å bruke og å oppfatte språk, og vansker med å lese og skrive.

DYSLEKSI = ord som brukes om uvanlig store vanskeligheter med å lære å lese og skrive.

Dette er alvorlige lidelser for de som har dem. Hold deg for god til å bruke slike ord om noen som kanskje bare har det travelt når de skriver og ikke alltid får lest gjennom før de trykker "lagre" tasten.

Skrevet

høres ut som du er litt PU ! hjelpes meg, går det an å henge seg opp i slikt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...